AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.407

Problem igen: FRUGAN eller 523...:(

Sida 1 av 2
ha
15
hallsberg
523i - 97
Hon är förbanad och nu måste jag välja... mellan hene och min nya 523!
Sen jag köpte den (för 5 dagar sen) har jag hella tiden varit med 523... och det är ingen fell:)
Men hon accepterar det inte... hmm problem!
Hon säger: INGEN KOMPROMIS!

Nu undrar jag - ni som BMW ägare... vad tror ni?

BMW är 97 årsmodel... frugan ... hmm litte äldre:)
När det gäller komfort... svårt att bestäma...
Pengar förbrukning - lika mycket!

Ni som har erfarenhet - hjälp mig!

Tack:)
markus00
Helt klart bilen
Bilen
mvh
Vad är det för skick och årsmodell på frugan?
Jag kanske kanske är intresserad att ta över henne.
Till ett bra pris givetvis, och 6 månader garanti.
Jag har bara en 520i, kanske lättare för henne att
acceptera ;)

Glad midsommar, och kör Nyktert!

MVH
Dr Krall
Ta med henne i en tur, gör lite spännande saker i bilen...gymnastik typ....få henne på andra tankar!

-ridern-

525i 1990 24V
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
BMW såklart ;)

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Gemini__
Tjejen såklart, sluta larva er ;-)

Glad midsommar på er alla!!

//Thomas
Tigerr
Gemini__ >> Vadå "Sluta larva er"? Vi är helt 100% seriösa! Välj bilen, flikkor finns det många av! :)

Tigerr
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Det beror ju såklart helt på vilken årsmodell och skick frun är , men det lutar ju starkt åt BMW 523 ändå!

Glad midsommar alla BMWPower användare!
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Ja du ta frugan det blir bäst så.En bil kan inte ersätta en trevlig flickvän eller hur?
leino
om det är en touring så köp en hundvalp till frugan för har man hund måste man ha gott om plats ska själv köpa en 528 touring

bmw 4ever
sh
820
shu!
525i -91
hallserg eller vad du nu kallar dej.....jag hoppas du skämtar?!

// Giv en olle! å gär`n rivar!
ha
15
hallsberg
523i - 97
hmm... ja trode att ni ska hjälpa mig... fast de flesta föredrar BMW framför frugan... svårt att bestäma

mmm... de är lika snygga:)
Och jag äääälskar båda två:)

Fan jag tar min BMW:)
(har 3 månader garanti)... vem kan garantera nåt med frugan?:)

Glad midsommar på er alla!!

Que??? Föredrar du en 523 framför din fru?? Hmm... Är det ens så att du tvekar borde det varit läge för skilsmässa för länge sen!! 532 är ju en bil som det fullständigt kryllar av och torde vara lätt att ersätta. Det kan man nog inte säga om någons fru... För jag hoppas att det finns ett skäl till att hon är din fru! Sluta fåna er! SÅ viktigt är det inte med bilar....
Tigerr
Jag står fast!
Bilen! :)

Nej, men om du vill ha lite seriösa inlägg: Klart att du ska välja din FRU! För det första, som sagts innan, så kryllar det av 523 i hela världen - inklusive Sverige. Och för det andra så borde inte kärleken till din fru kunna mäta sig med den till bilen.. *Hmmm* Tvärtom där! Kärleken till bilen skulle inte kunna mäta sej med den till din fru (tror det blev rätt nu?)

Kortsagt: Är det seriösa funderingar du har så prata alvar med frun, hon kanske mjuknar lite när hon förstår att du verkligen menar allvar! Annars så kan du juue dra ner på ditt körande! Kör bara när hon jobbar, eller när hon är ute med vänninor! ;) Hoppas det löser sej till det bästa för er alla tre!

Hare bra

Tigerr
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Välj din fru, eller visa henne inläggen här och hon gör valet åt dig och skaffar sig själv en kille med större motor.
Jag hade fan valt bilen. Hade min tjej ställt ett sånt ultimatum hade hon åkt ut direkt. Så länge det är jag som betalar bilen så ska inte en kärring tvinga mig att sälja den bara för att hon vill.

Nä stå på dig och sälj inte bilen...

/Johan
-:BeeMWe:-
haha herregud... Om min flickvän skulle säga så skulle jag allvarligt ta en funderare på hur hon tänker. Om du inte ska få glädjas åt din nya leksak e hon en självisk s*bba, om du ursäktar.

10 liter bensin på 4 mil...

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Man kan väl fan inte jämföra kärlek mellan en bil och en fru. Skärp dig, det finns väl inget underbarare än kvinnor. Jag älskar bilen men jag har hellre lite kul i sängkammaren med sambon än att ta en tur med bmwn... Bilen finns alltid där men kvinnor vet man juh aldrig var man har, iaf min;-) Och då när kvinnan inte längre finns, ja då har man reserven (bmwn) stående i garaget, även fast man inte kört henne på länge så är hon fortfarande villig;-) Men om man kör omvänd taktik så kommer äktenskapet med bruden snabbt att krascha, utan tvekan. Och vi behöver juh bilen lika mycket som bruden, det är vi nog alla överens om...
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Med andra ord...

Låt bilen stå i garaget eller p-platsen några dagar, ägna all tid som är möjligt till henne. Efter några dagar när du tror att hon är mogen, ta en romantisk tur i bilen. En liten mysig picknick ute i det gröna kanske, du vet nog bäst själv vad som passar just henne. Baksätet på en 523 är inte stort men vem behöver mycket plats? Ni ska juh ändå ligga ovanpå varandra :-) :-) :-) :-)

Min poäng är att hon nu har ett trevligt minne med bilen och att hon nu absolut inte vill sälja bilen när hon kommit på att den faktiskt kan vara användbar även för henne. *Egen erfarenhet*

Gemini__
Menar hon alltså allvar!? Trodde först det var lite ironi bakom inlägget. Det måste väl gå att kompromissa, kräver hon verkligen att du ska umgås med henne jämt och och ständigt? Och så kommer automatiskt nästa fråga, måste du tillbringa ALL din lediga tid tillsammans med BMW:n?? Om så är fallet så kommer det ej att fungera som synes, lyssna på "Deimos" han hade några bra förslag.

Jaja, hoppas det löser sig...

Mvh:
Tompa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.