AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.968

Min Bmw 316 startar ibland sen dör den? Misstänker bränslerelä eller bensinpumpen ?

Me
5
Metiveli
Bmw 316 95års modell
Hejsan. jag fick problem med min bil igår den vägrade o starta jag har bensin i bilen o det var inget fel på batteriet eller elen. Jag misstänker att det har nått me Bensinpumpen o göra eller Bränslepumpsrelä.

Jag undrar vart jag hittar Bränslepumpsrelä på min BMW någon som e kunnig om bmw bilar det vore mkt snällt om någon kunde hjälpa mig. För jag vill kolla om det e reläet som e fel innan ja köper bensinpumpen.

tack på förhand

mvh MeTi
Me
5
Metiveli
Bmw 316 95års modell
Glömmde skriva att bilen startade engång men sen dog den igen.

mvh
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag är lite osäker på om det finns ett separat relä på bränslepumpen som man kan byta? på min 318E30 med M40 motorn har jag för mig man behöver byta hela pumpen då reläet sitter integrerat

(rätta mig om jag har fel, någon som vet till 100%)!!

Går din motor runt då du försöker att starta då? I så fall lär det vara bränslerelaterat, kan ju vara hur mycket som helst, glapp i något av reläerna tex huvudreläet (på E30 sitter det bakom svart plastkåpa framför föraren i motorutrymmet), tändspolen kan vara dålig (provmät den).

Enklast är kanske att byta till annan pump och kolla om det blir bättre!
åk
60
åkeson
Bmw 325ik-87
Hejsan!

har exakt samma fel på min bil.. säg gärna till om du löser det så gör jag det samma!
Me
5
Metiveli
Bmw 316 95års modell
Tjena..det var bensinpumpen som var felet nu går den som den ska...

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.