|
|
|
|---|---|
![]() 78 M5 -92 3,8 Sedan E34
540/6 -94 Sedan E34 Audi A6 Q 2,6 -96 MB Sprinter 208D -96 530/5 -93 Sedan E34 |
Hejsan har köpt mig en M5 -92 de vill säga 3,8an. Har bytt filter och olja enligt vad dom ska ha, helsyntet självklart! Men forfarande lite knack när den blir varm och tar man upp tändstiften varierar det mellan något fuktiga eller nästa våta av olja. |
zcooter |
Prova med att göra en ventiljustering. Men m5 relaterade frågor bör du antingen ställa i /// M avdelningen eller på. Länk för snabbare svar. Lycka till med M5:an |
| M5 E34 har mekaniska tryckare så "symaskinstysta" som andra bilar med hydrauliska tryckare blir de aldrig, det skall vara ett jämt/fint/mjukt "ventiltickande". Oljiga tändstift låter sådär, börja med att kolla så du inte har olja i tändstiftsbrunnarna, om svaret är ja så byt samtliga ventilkåpspackningar. Är brunnarna torra så kommer oljan innifrån motorn dessvärre... | |
|
Hej o grattis till M5 köpet John Holmes. Tror inte du behöver vara speciellt orolig över ventilknacket. Som Dawwe säger så är dom inte helt tysta i motorn. Lite tick är det både från ventilerna och spridarna. Jag bytte kammarna o sjusterade in ventilerna på min o de låter allt lite ändå men det gör det ju som sagt alltid, Men till skilnad från vad de lät innan så är detta väldigt tyst. Lät som en disel innan. Mvh M-killen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.