|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja... är det tråkigt?? Egentligen så syftar jag inte på att köra bilen, vilket jag vet alltid är en fröjd. Nej, jag syftar mest på ryktet. Jag vet ju vad jag tänker när jag ser på miltalet på en BMW. t.ex. en e38 740 -01 som enligt annonsen har gått 13000 mil. Vem (som är lite insatt i bilar och inte så blåögd) i HELVETE tror på att bilen har gått 13000 mil på 9 år? jag tycker att 90% av alla bmw annonser jag kikar på stinker av lurendrejeri. Jag har säkert fel, men jag kommer nog aldrig att våga köpa en bmw, någonsin. Möjligtvis en gammal e34 eller en tidig e39 för inga pengar alls, men... en 2-3-4 år gammal 325d eller motsvarande e60 med mindre än 4000mil per år på mätaren. Jag skulle så jävla gärna vilja ha en... men... nä. Jag köper nog en ny Skoda istället. Är det någon mer som känner som jag? // Erik | |
|
Surt sa räven om rönnbären. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
goddag yxskaft! Vaddå surt? Vad är det som är surt? // Erik |
|
|
Min 01:a har rullat 13' mil, dock är det ju inte en E38 utan en E39. Även om det finns många annonser där man kan tvivla på att det angivna miltalet verkligen stämmer så kan man aldrig generalisera och påstå att en BMW som bara rullat 1440 mil/år i snitt måste vara skruvad...Båda mina bilar rullar mindre än så per år. Men jag håller ändå med dig om den spontana känslan man får för många BMW-annonser...tveksamma mil eller bara sättet som annonsen är skriven på... ___ //Ulf |
|
|
Jo, det är känslan jag menar... jag har ju aldrig kollat upp en bil ordentligt, men jag jämför inte med hur verkligheten är eftersom jag inte vet... bara känslan som sagt. De flesta stinker verkligen. Klart att det finns sådana som dina, Programmer. Säkert så är de flesta ärliga. Det finns ju tyvärr mycket pengar att tjäna på en 06a som har gått 20000 mil som man vrider ner till 10000 mil.. tyvärr :S Märks ju aldrig om man inte kollar upp det. // Erik |
|
|
håller med, snacka om generalisering... inte helt ovanligt på detta forum... Det finns alla kategorier av allt och det GÅR att göra bra affärer på bilar.. |
|
|
Om det nu finns en marknad för att just skruva mätare på BMW måste det ju tyda på en jävligt bra kvalité. En bil med sämre kvalité skulle man ju märka direkt att den var skruvad pga av slitage på diverse delar. |
|
Buspelle |
Att det finns mätarskruvade bilar vet vi alla, men att utifrån denna vetskap dra slutsatsen att man inte vågar köpa en BMW förefaller väl räddhågset.... |
|
Är det bara BMW som skruvas? Det skruvas nog med alla märken men det uppmärksammas nog inte! M3 E30Länk |
|
|
Surt osv....... Jag menade att har du personlig erfarenhet av detta eller är det så att du innerst inne vill ha en BMW men har skruvade mätare som ursäkt? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jag har en Audi '02, som frugan tog över för några år sedan.. Till och från jobb bil nu, för henne. Precis 12000 mil. Tro inte att alla är bovar. Själv kör jag 4-5000 mil/år, medans frugan kör runt 1000. Jag tror inte så många bilar skruvas, men ju mer det skrivs och pratas om det, så känns det nog så istället! Glad påsk. |
|
|
Märkligt resonemang... Varför utgår man ifrån att 90% av annonserna är något knas med? vem som helst vet att det inte är så. Visst finns det ett antal % som nu är skruvade, men på vilket märke kommer man ifrån det 100%? Min har rullat dryga 8500 idag, och den togs i trafik för snart exakt 7 år sedan. Alltså handlar det om ca 1200 mil/år. Tycker det är fullt normalt. Men köp en skoda du,är inge fel på dom bilarna. Du kommer ju i alla fall kunna titta på mätarställningen och känna dig säker :) |
|
|
Behövs ju inte mer än ett par tusen mil/år för att t ex diesel ska gå i princip jämt upp med en bensinare så att ifrågasätta allt under 4kmil/år är nog att vara väl paranoid. Har själv kollat beg.marknaden rätt noga på E60 och tycker snarare 90% ser helt OK ut. Vissa annonser/firmor går ju bort på en gång men att kolla upp objekten som trots allt verkar OK tar ju inte många minuter. Som bilintresserad tycker jag det är klart värt besväret. Har själv funderat som du om jag inte skulle köpa en sprajtans ny bil istället men varje gång jag åker i en Volvo, Opel, Toyota eller vad det må vara så slår jag alla såna tankar ur skallen. Prösjar hellre samma pengar eller mer för en 3-4år gammal prestigetysk och lägger lite extra tid på köpet än att ratta ngn tråkig gråsossebil som får mig att må psykiskt dåligt. |
|
| Bra sagt Hilden, håller med dig helt och hållet | |
|
Jag anser att alla bilar är skruvade tills motsatsen är bevisad Kanske är det rätt väg att gå vad vet jag Ha deT |
|
|
Heinz Keller har du aldrig ägt en BMW? Du har ju hängt här i många år så det förbryllar mig mycket om så är fallet. Naturligtvis måste man inte äga en BMW för att hänga här, men om jag vore dig skulle jag köpa en billig E34 eller E38, mycket bil för pengarna, bara för att få det ur systemet hur det är att äga en BMW. |
|
|
Att vara BMW-ägare är det bästa som finns. Känslan att nu i vårsolen få ställa sig och tvätta underverken och samtidigt njuta av en god `latte" när man besiktigar resultatet är oslagbart. Trevlig påskhelg alla glada BMW-ägare:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Känns inte som att det finns någon direkt problematik enligt mig. Kolla upp bilen ordentligt innan du köper den. Brukar väl fungera de flesta gångerna mil + historik + prata med gamla ägare. De som blir lurade på mätarfuskade bilar är nog mer de köpare som tänker "men vilken fin BMW älskling och till bra pris, den köper vi" SD:n tog jag ut ny i April 2008 och den har precis rullat 1000 mil så diesel behöver inte alltid innebära 4000mil/år. |
|
|
Som man känner sig själv känner man andra! Glad påsk |
|
|
Min e39 -01 hade gått 5500 mil på 9 år. Jag kollade alla besiktningspapper , servicekvitton från bmw etc och kunnat se att milen stämmer. Så det finns iaf. |
|
| Min M3 E46 -02 har gått 4300mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.