|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag håller på att byta stolar i min Z:a från 01. Stolarna jag ska byta till är äldre än 01 och därmed är det andra kontakter. Så det är lite klurigt att veta vad som ska matchas med vad osv. Det finns ett par killar i USA som gjort det men kontakterna är inte identiska med mina så därför har jag fortfarande lite funderingar. Därför undrar jag om någon här har gjort den här resan och skulle kunna hjälpa mig lite. Kanske tom har en bra beskrivning. Mvh/Rolle | |
|
Det var inte mycket till respons :) Jag har iaf lusläst elscheman och kommit en bit på vägen. Dock behöver jag lite hjälp med OEM så istället för att starta ny tråd så fortsätter jag här. Har lite svårt att få fram OEM numret på vissa kontaktdon som jag skulle behöva ha. Så jag undrar om de produktnummer eller vad det nu är för nummer som finns på kontakterna kan vara till hjälp för att få fram OEM numren? Eller kan man rent av betala med hjälp av dessa nummer? tex har jag en kontaktdon som har markeringen: AMP 968481-1 BMW 8369721 Mvh/Rolle |
|
| Önskar jag kunde tipsa dig "Rollebolle" men jag har tyvärr inte erfarenhet av detta. | |
|
Hej har inte försökt mig på att byta stolar men jag tror jag kan hjälpa dig med markeringen på kontaktdonet. AMP 968481-1 är AMPs artikelnummer numera heter de TYCO electronics tyvärr är tydligen kontakten superhemlig Länk så den är nog framtagen i samarbete med BMW och inte köpbar på Elfa eller liknande. BMW markeringen borde då väl vara BMWs eget nummer Det var kanske inte mycket till hjälp men BMW borde väl kunna söka på deras nummer? MVH Per |
|
|
Permoh66: Tack för hjälpen, Tanken slog mig också och jag har varit i kontakt med Tyco och som du beskriver det så är det endast BMW som får köpa/använda sig av det så jag hänvisades till BMW. Idag var jag hos BMW och de kunde inte hjälpa mig, de kunde inte få fram något på BMW:numret. Så de bad mig ta fram possitionsnumret på kontakterna från elschemat :) Jag är förvånad att de inte kunde söka på BMW:numret. Jag får läsa elschema ikväll helt enkelt, annars får jag ringa BMW i Tyskland och prata med inköpsavdelningen, de borde kunna få fram rätt artikel med hjälp av numret. Är det någon som har koll på OEM numret på de kontaktdon som sitter under standardstolen (inte sport eller M) på årsmodell 01? Mvh/Rolle |
|
|
Ok, då var jag klar med stolsbytet. Ska ta och dokumentera lite (en regnig dag) så att de som i framtiden står inför liknande äventyr kan få lite mer hjälp. Får se var det kommer läggas upp, annars är det bara att höra av sig så kan det mailas över. Mvh/Rolle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.