|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En fyrekrad standardratt kostar 500 till 1000kr inklusive airbag och framvagnen kan racka med framvagnsinstalling 500kr i Kristianstad och nya framdack for 2500kr 235 45 17, det gjorde det for mig. Alltsa inga stora pengar. Det blir ett hopplock med byte av inredningen och det ar en hel del jobb, all golvmatta maste ur!! Minns inte om den har passagerar airbag men har den det ar det jobbigt-jobbigare. Jag hade hoppat den om nu inte original inredning finns kvar. Jag har mer info aven om det mesta ar i Sverige, kommer tillbaka om en manad, HOU har bytt agare ofta pa senare ar, sa fran har varit en lagmilare med bra intryck ar den mer bruks, inredningsbyte ar droppen. Hellre Dunkelblau. Stephan |
|
|
En fyrekrad standardratt kostar 500 till 1000kr inklusive airbag och framvagnen kan racka med framvagnsinstalling 500kr i Kristianstad och nya framdack for 2500kr 235 45 17, det gjorde det for mig. Alltsa inga stora pengar. Det blir ett hopplock med byte av inredningen och det ar en hel del jobb, all golvmatta maste ur!! Minns inte om den har passagerar airbag men har den det ar det jobbigt-jobbigare. Jag hade hoppat den om nu inte original inredning finns kvar. Jag har mer info aven om det mesta ar i Sverige, kommer tillbaka om en manad, HOU har bytt agare ofta pa senare ar, sa fran har varit en lagmilare med bra intryck ar den mer bruks, inredningsbyte ar droppen. Hellre Dunkelblau. Stephan |
|
|
Aha, såg nu att HOU även låg ute här på PowerBörsen. Förstår att det blir mycket jobb med inredningsmattan. Skulle i och för sig bli betydligt bättre med annan instumentpanel och mittkonsol. Kan man färga om mattan? :) Synd på inredningen då utsidan är snygg. Dunkelblau är som sagt inte den snyggaste färgen. Jag vet att vibrationerna i bästa fall kan lösas med hjulinställning men jag har utvecklat en form av allergi mot vibrationer pga. tidigare dåliga erfarenheter kring problemet. Om jag köper den bilen så blir det hur som helst byte till skinninredning men det är ju relativt enkelt eftersom matta + konsol är svarta. Räcker med att byta säten och dörrsidor. Mvh Johan |
|
|
Vad tror ni om denna: Länk Den är i alla fall lite mer välutrustad än de två andra (bl.a. farthållare som jag värderar högt). Verkar också vara i fint skick. Jag får nog ta en titt på den i alla fall. Mvh Johan |
|
|
Hej Nu kan jag berätta att jag slagit till på den gröna som jag länkade till senast. Det är en relativt nyimporterad bil (3 år) med betydligt flera mil än de övriga två jag provkörde (26000 jämfört med ca 18-19000). Trots detta kändes den betydligt bättre än de andra. Dessutom mer välutrustad som sagt. Utvändigt finns en del skavanker även om det är minimalt med rost. Den blåa i Örebro (HPD) var dock ännu bättre vad gäller rostmängden. Den är för övrigt prissänkt till 40' Länk nu vilket torde vara ett relativt bra pris för den bilen. Jag gav honom ett bud på den summan för en månad sen men nu är jag glad att han tackade nej så jag han med att prova den gröna också. Nu när jag har kört ca 100 mil med min egna 540i/6 så kan bara instämma i lovorden som skrivits här på forumet om modellen. Det är en helt fantastisk bil att köra, går inte att jämföra med en automatare överhuvudtaget. Jag är verkligen supernöjd och kommer att ha kvar den här bilen länge. En undran: Jag jämförde regbevisen för mina båda bilar och konstaterade att det skiljer 100 kg i vikt. Är det verkligen så stor skillnad på växellådorna eller är det även annat som spelar in. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.