|
|
|
|---|---|
|
Trodde det var ett april-skämt först men efter lite sökning är jag inte säker längre. Länk Här finns mer info om M3 GTS: Länk Jag blir iaf lite sugen =) | |
| Helt klart sugen, men med en prislapp på nästan 2 millar blir man ju nästan bara förbannad =) | |
| hade jag haft pengarna så :P | |
|
Då ska vi se...M3 GTS eller 458 Italia..Hm..svårt val där.. Jag är hyffsat märkeskär när det gäller BMW, men SÅ märkeskär är jag def inte! |
|
|
Då ska vi se... jag har 70 millar att bara lägga på leksaker... Har man pengarna och är hyffsat märkeskär så är valet enkelt! 458 italia kan man väl ha vinterhjul på? |
|
| m3 gts lär ju bli mycket ovanligare än 458italia så jag väljer bmw:n | |
|
Jag har hört att det bara kommer en GTS till Sverige så ovanlig kommer den garanterat att bli. Dock inga bekräftade uppgifter. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Håller med HFR, nog för att man gillar BMW men när vi pratar dessa pengar finns det flera bilar jag skulle titta närmare på först. Absolut 458 Italia tex. Var inte priset beräknat till strax över 1 miljon, i så fall har Jarl tänkt sig en skaplig förtjänst. Går det så år det... |
|
| BjörnB: Inte helt omöjligt att denna bil försvinner omgående ur landet på export. Det är dessvärre de vanligaste öden för speciella modeller som väl letar sig hit. | |
| Svårt val?Bmw ferrari!!Nej inte för mig ,för så mycket pengar skall bilen fungera bra .så kvalite får avgöra till bmws favör!! | |
| Känner du till kvaliteten i 458 connycab?? Dock räcker nog inte 1,95 MSEK för en Italia med rätt spec.. | |
| känner inte till just denna ferrari modell ,men övriga modeller har statistiskt mer problem och verkstadstider än Bmws prestigemodeller.samt att de ferrari ägare jag känner själva är lite besvikna på kvaliten,men desing och bilkänsla över väger det.Och där håller jag med motorljudet,desigen är ju sanslöst bra.nej jag skulle nog fan inte kunna välja om jag hade det delikata problemet!!! | |
|
connycab, vad har dina bekanta för Ferrarimodeller? Har liten erfarenhet av Ferrari men de nyare modellerna kan inte alls jämföras med 80 och 90-tals Ferrari när det gäller kvalite och tillförlitlighet. |
|
|
Precis min poäng! Äpplen o päron... Fr.o.m. F430 (iaf ÅM07 o framåt) har jag en god kvalitetsuppfattning vad avser Ferrari, och jag tror att 458 är ytterligare bättre. |
|
| De har 430 och 360 modena,deras uppfattning är att kvaliten har förbättrats rejält mot tex 355 . men de tycker fortfarande att det är småfel som irriterar och en del detaljjobb som är lite billiga!De har bägge erfarenhet av bmw och tycker att kvalitetsmässigt är det vassare,men så var det ju det där med känsla och design!!! | |
| Nu har jag sett och läst om GTO 599!!!!!!!Nu får man våta drömmar ett tag framöver!herreg-d vilken bil !!!! | |
| connycab: jag hade våta drömmar redan när 599gtb och det blev inte bättre nu när gto:n kom :P | |
|
Jag var med Jarls bilservice på Nordschleife nu i helgen. Jag kom ner där på fredagmorgonen. Körde förbi BMW M-högkvarteret inne i byn, porten öppen till "verkstan" , vad stod där om inte en orange M3 GTS. Såg den sedan på väg 258 utanför banan. Men där var ett gäng M3 e90/e91 som körde på Nordschleife , bl a två röda e91 med svarta BBS Ch black som var väldigt vackra. Nice place to be! |
|
| ake: har du inga bilder ?? | |
|
tyvärr inga bilder denna gång. Men såg även ett gäng bilar man aldrig tidigare sett i reallife : B Veyron , 722edition-SLR Merca , Ford GT i GULFcolour , MB SLS , kamouflerade 6 serie cabrio x två på rakan på Nordschleife(förmiddag i fredags) + två väldigt vackra Aston Martin Rapide vid det berömda tankstället Döttinger Höhe. Fick precis innan resan påmonterat Alpina-chassi på gubbracern, och är väldigt glad att jag hade detta chassi framför allt på hemresan natten till igår. Körde Hannover-hållet hem , färre vägarbeten och många långa breeeeda sträckor och knappt någon trafik. På radion varnade man för bl a vildsvin. Lyckades undvika ett redan påkört djur. (På vägen ner skyltshoppade jag hos Tamsen i Hamburg och Bremen : F 458 Italia , Murcie LP670 SV m fl) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.