AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
613

Fälgar 19" till E92a

To
11
Tomas-S
BMW 330i E92
Jag har inga sommardäck till min E92a och skulle verkligen vilja ha ett par 19". Jag förstår att M3-fälgarna (som det finns många replikor på) inte fungerar på en E92a? (försökte montera på ett par sådanna för att testa, men de gick emot, kanske berodde på att de var 265or bak?)

Har någon ett förslag på hur man skulle kunna hitta lite billigare 19" fälgar som passar en E92a? Någon som har erfarenhet att importera replikafälgar utomlands iom att det inte får säljas i Sverige? Är inte sugen på att betala 30 000kr :( kan sträcka mig till 20 000kr men där är min smärtgränns.

Alla tips och råd välkomnas! (vill ha BMWs original design, så inga konstiga fälgar som förstör utseendet :) )
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
kör med rätt offset så passar dom väl? vad var det du körde med?

jag tycker du ska köpa m6or sitter så jävla slickat på e92
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Smaken är ju personlig, själv gillar jag inte M6 fälgarna på e90 och e91, men på e92 ser det ok ut.
Jag köpte nyligen 19 M3 kopior med rätt et och bredare bakfälgar, dem sitter kanon på min e90 och skulle säkert sitta lika fint på din bil. Mitt råd är att ser du en annons där man skriver "passar e36, e46 och e90, samt 1-serien mm mm", då är det en Nisse som inte kan ett smack. Leta efter en som säljer fälgar som han haft på sin bil och be om flera bilder på hans bil med de fälgarna så ser du exakt hur de sitter, tar de inte i på hans bil tar de inte i på din... Safe med andra ord.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.