AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.209

Har du en E36 elr E46 som vibrerar i ratten vid körning elr vid inbromsning? Se hit!

Sida 2 av 2
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Länk
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Länk
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Har också en del vibrationer speciellt inbromsning från högre hastighet. Jag funderar på att byta till polyuretan-bussningar i samband med nästa service.

Har läst mycket negativt om Powerflex gällande hållbarhet och passform så det är nog inget att satsa på. Någon som vet var man kan hitta polyuretan-bussningar som fungerar bra till E46 -04?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Frapp: sorry att jag svarar så sent.
ja det blev lika mycket godnatt med de nya originalbussningarna som de gamla.
och hur jag kör. ja de är mycket gropar i vägen. sen måste man ju låta motorn jobba lite emellanåt så den inte förtvinar :)
ska lägga ut ett klipp nästa helg får du/ni avgöra själva.

sen vad jag förstår angående däckval så är inte bredare än 225 att rekommendera om man vill att bussningar ska hålla länge. brytningar blir annorlunda och påfrestar dessa partier mycket hårdare.

BMW ownz
Gee
Jag har en 330Ci -02 som betér sig precis så här och har kollat att det är bussningarna. Någon som kan hjälpa mig med vilka jag bör byta till? Har nyligen sänkt bilen med H&R Race fjädrar, den är fabriksutrustad med m-sport paket.
Ka
57
KaBol
330D Touring -03
Har vibrationer i min 330d men ENDAST vid inbromsning, inga vibrationer alls vid körning.
Har givetvis trott det är skivorna men kan det vara bussningarna ändå?? Kan ju vara onödigt att byta skivor i onödan för det är inte så slitna ändå.
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Blir det nedslag hos besiktningen med detta? Påverkas bromsverkan / säkerheten eller är det mest en obehagskänsla vid inbromsning i hög fart?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
SBP har aldrig sagt ett ljud om mina bussningar. då höll jag på att åka av vägen påväg hem efter ja nyss vart där.....

de hade precis vart och lagt igen sprickor i vägen, så kan ju haft lite med saken att göra. bussningarna va totalt genom-mjuka.

BMW ownz
Sc
11
Schang
330i Touring -02
Misstänker att jag har samma problem med min E46 330i. Jag skall kolla närmare på bussningarna.

Som Spacco skrev, vet någon var man kan få tag på polyuretanbussningar till E46:an?

klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Fick nedslag på SBP!Har bytt var ej så svårt! Har ej ställt framvagn än,2mekar jag pratat med säger att det ej behövs!! Dom menar att allt är fixerat i räätta lägena,kan ej komma fel vid byte av länkarmarna!!Ska nog göra en koll ändå, billigare än däck som slits för fort!!

Klabbarparn
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
klabbarparn: lika bra att åka in och kolla vinklarna som du säger.
om tidigare ägare gjort en inställning med dåliga bussningar har ju originalbussningarnas rätta vinkel ändrats mot resten av bilen.

jag har inte gjort om min hjulinställning efter powerflexbussningar fram. men då hade jag redan gjort en innan med bra originalbussningar. däcken slits inte snett och ratten står nu rakt IGEN.

BMW ownz
Ba
3
BananApa
320i -01
Jag har ett väldigt lurigt problem med min 320i (E46). För 3 år sen kärvade ena bromsoket vilket bytes tillsammans med bromsskivorna.

Ett år senare fick jag vibrationer i ratten. Lämnade in bilen och bromsskivorna bytes på garantin. Allt var frid och fröjd i ungefär 1 år till. Sedan kom vibrationerna tillbaka. Återigen fick jag nya bromsskivor på garantin och allt kändes bra. Men nu ytterligare cirka 1 år senare vibrerar ratten igen.

Vad kan vara fel? Att byta bromsskivor verkar hjälpa men problemet återkommer. Varför blir dom skeva gång på gång?

Det vibrerar enbart vid inbromsningar.

Kan tillägga att jag inte kör speciellt mycket, 1000mil om året.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.