AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.007

Fjärr på nyckel fungerar ej

Hej har en m5 e39. Batteriet laddades ur under avställning och nu fungerar ej knapparna på nyckeln. Bagage öppnan fungerar på nyckeln och jag kan starta o låsa upp med nyckel men lås o öppna knappen fungerar ej. Vad kan vara fel?
Prova att inistiera om den. Finns under "gör det själv"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det framgår inte vilken nyckel du har, den som har batterier eller den som laddas upp i tändningslåset, antingen får du väl byta batterier i nyckeln (den gamla typen av nyckel) eller så får du ladda upp den när du kör om det är den nya nycklen. skiftet av den nya o gamla ligger runt 99-00.
Dessutom kan du behöva initiera om nycklen ev står i handboken hur du ska göra
Dessutomm kan säkringen till fjärrmottagaren ha gått i bilen också.

Startspärr och fjärrfunktion är två olika system i nycklen m fjärrfunktionen behöver batteri för att fungera däremot startspärrens sändare klarar sig utan batteri.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Års 03 så den nyare nyckeln. Vart sitter säkringen till fjärren? Bilen har varit lite skum sedan batteri lagt av. Inne belysningen fungerar ej heller när man öppnar dörrarna. Någon som vet varför?
No
17
NovemberRain
525iA M-Sport -03
Tja, har du löst problemet?
Har nämligen samma problem med att knapparna ej fungerar, har en 03:a jag också.

(Min innerbelysning fungerar dock)
No
17
NovemberRain
525iA M-Sport -03
Efter många försök att initiera har jag äntligen lyckats !
ur
55
urbourbo
740i -07
CS#07936
Hej! Vore tacksam för tips om vart i handboken proceduren för "initiera nyckel" är beskriven? Hälsn!
Il
56
Iloper
530i Touring -03
Även jag skulle vilja veta vad det står i handboken. De instruktioner som finns på nätet skiljer sig alla åt. Ingen verkar dessutom fungera på min bil.

Min nyckel har nog legat oanvänt ganska länge, den har fungerat ibland, lyckades låsa upp en gång, låsa den typ 4ggr samt låsa upp kofferten en gång, men inte alltid.

Finns det utbytesbatterier att köpa? Det är ju lite mek att byta batteri, men hellre det än att köpa en ny nyckel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.