|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är sedan 2dagar ägare till en 530D Touring -99 Aut. Ända tills för ett litet tag sedan var jag en lycklig ägare. Händer inget med startmotorn när man vrider om nyckeln allt annat är som det ska. Inget klick, inget fel på batteriet. Har läst lite på forumet och fått lite tips: tändplatta, växellägesgivare, växelsäkringen samt immobilazer. Det vore kanon om ni kunde/ville hjälpa mig att klura ut hur jag ska komma fram till vad som är felet. | |
|
Om inte startmotorn slår till skulle jag satsa på immobilizern. Om de e bmw orginal larm pröva med en annan nyckel och lås och lås upp bilen funkar det inte så är de nog tyvärr bara bmw verkstad som kan hjälpa dig. De kan också vara så dåligt batteri så att inte orkar dra runt något. pröva att ladda batteriet eller startkablar. Går startmotorn runt så kan de vara vad som helst. felsökning med dator är då att föredra. |
|
|
Jag råkar ha en 530d -99 som en gång dummat sig på samma sätt. Löste sig efter tio sekunders funderande på så sätt att jag, sittande i bilen, tryckte på upplåsning på nyckeln. Sedan funkade den. Jag tolkade det som att immobelizern "missades" i uppstarten/avlarmningen. Det är för övrigt alltid standardprocedur vid strul när datorer och elektronik är inblandat; starta om! (Hmm... Microsoft-viruset har kanske spridit sig till bilar...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.