|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Är det samma bultcirkel och dimensioner mm på fälgarna till F10 som E60 alt E39? | |
|
Hej, som jag förstår det så kan du ej använda fälgar från E60/61 till F10/F11. Här kan du se tillgängliga fälgar till F10/11 samt måtten: Länk Har själv tänkt köpa en omgång av fälgen "312" i 20" som jag tror blir kanon till nya 5-serien. Såg fälgen i 21" på en GT nu i veckan. |
|
| Ruskigt snygg fälg 312:an. Jag tänkte köpa E60 fälgar för vinterdäcken för jag misstänker att man tar rejält betalt för de nya F10 fälgarna. Men enligt den sajten du pekar på kan man lika gärna köpa 19" till sommardäcken och slänga på vinterdäcken på orginalfälgen. | |
| Jag kommer själv att lägga vinterdäcken på 328 fälgen som jag beställt till bilen och köper 20" 312 till sommardäcken från den angivna sajten. | |
|
Med pundet på 11 kronor så är det en kanondeal. Helt plötsligt så är det inget billigt med 9000 för att uppgradera från original till 328 fälgarna längre. J ag skall se om jag inte kan avbeställa mina 328:a fälgar och bara få bilen med orginalfälgarna som jag använder vinterdäcken för och sedan beställa 19 eller 20" med nya sommardäck från den här sajten. Kanske att däckhandlaren kan ge några kronor för orginalsommardäcken också. |
|
| Har du köpt från alloywheels.com förut, eller har någon annan gjort det? Är det verkligen original och är det schysst? | |
| Jag har aldrig köpt därifrån men har svårt att tro att de med dessa volymer av fälgar kan sälja annat än original, jag tänker iaf ta "risken". Tänker inte ge 47tkr för ex. vis fälgen 356 som BMW vill ha. Om du är intresserad så kanske vi kan pressa priset lite ytterligare om vi köper flera omgångar. | |
| Absoult intresserad! Jag skall höra med min handlare nästa vecka om jag kan avbeställa #328 18" fälgarna jag beställt med bilen. | |
|
Med känsla: Det gick inte att ta bort optionen från min bil nu, den ligger för nära produktionen. Om det är sant eller inte känner jag inte till, men så säger handlaren och därför kan jag inte byta. Tyvärr blev heller inte kalkylen så positiv som jag först trott: Tar bort option för 18" fälg modell 328 + 9000 Sommar fälg + däck 18" från alloywheels -20000 Köper v-däck för 17" originalfälgar - 8000 Säljer sommar däck 17" på Blocket + 4000 =-15000 Att jämföra med att behålla optionen och köpa nya v-däck till vintern som bör kosta 15-17.000 på alufälgar. Det blir alltså mycket jobb för lite eller ingen förtjänst om det nu skull gått att göra. Kalkylen kanske blir bättre om man räknar på 20", men det är inte intressant för mig. Tack ändå för hjälp |
|
|
Har dessutom fått reda på att E60 och F10 inte har samma fälgar. Annat offset och F10 har riktningsorienterade fälgar tydligen. Vi får hoppas på att piratmarknaden kommer igång till vintern för vinterdäcken. |
|
mkk230 |
Någon som vill sälja sina 328? |
| > snopet du inte frågade för en vecka sedan, jag sålde precis iväg mina 18" 328 med min F10 i helgen. Men annars finns det ju här Länk kostnad cirka 11 tkr inkl frakt hem. | |
mkk230 |
Sålde du bilen eller bara fälgarna? |
| bilen och även fälgarna, dvs orginalhjulen, jag hade ju 20" som jag köpt extra | |
mkk230 |
Varför var du inte nöjd med bilen eller har du annat i sikte? Har du kvar dina 20? |
| @mkk230, ser ut som "Med känsla" har beställt en F11 istället. | |
| Yes, det är helt korrekt iakktaget, jag har beställt en 535dT F11, för jag behöver en Touring. Den lär komma vecka 44 så nu är det bara tre veckor kvar av väntan. För övrigt var jag oerhört nöjd med m in 530d F10. Samtidigt kändes det kul att testa en 535d. | |
mkk230 |
Nice då förstår man. Min kommer efter nyår. Vilka fälgar kommer som orginal på den 535? Ska du ha dom som vinterdäck då? |
| >mm230: Vad har du beställt för bil? Orginal är väl 17" tror jag men jag har ju beställt med M-paket så då är det 18" M-fälgar som jag använder till vinterhjulen har jag tänkt. Sålde 20" BMW 312 fälgarna med min 530d, så därför letar jag nya och det ser ut att bli Hartge fälgar denna gången, men det har tagit tid eftersom de inte finns specade ännu till F11 och man var osäker på om det var annorlunda hjul mot F10, men det skall vara samma har jag nu kollat på flera ställen. | |
mkk230 |
Jag tod budget varianten den vanliga 17". Sen vet jag inte om jag ska köpa 17" nya fälgar med vinterdäck som går på 20lax på bmw el om jag ska köpa friktions däck till 17" på orginala & satsa mer på någon annan 18 el 19 tummare. |
|
Hej. Jag köpte ett par BBS 18"-fälgar till min 520D E60. Nu har jag bytt till en 520D F10 och fälgarna passar men: E60 skall ha ET20 (har ET22 på mina BBS och F10 skall ha ET35 så det skilljer 15mm. Det betyder att hjulet kommer att sticka ut något men det klarar skärmen då jag valt däck 235/50-18. Ser "fräkt ut" men gan ge upphov till viss "blästring" av sidan (gränsfall hos mig). Sigge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.