AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
685

värmespjäll eller vad?

Jag undrar finns det någon form av "värmespjäll" utöver magnetventilerna i e38 -740 ? jag har nämligen bytt magnetventiler o värmepump samt termostat o luftat är det på verkstad med konstaterat flöde igenom ventiler o element samt att termostat öppnar o motortemp ok,men lika f..n så kommer ingen varmluft inne i bilen! ,kan det vara något med klimatpanelen som strular eller?. Den här bilen kommer o ge mig infarkt ! det harv arit strul sedan dag 1,annars åker man ju kungligt när den går!
Verkstäder i all ära men själv är tydligen bäste dräng ändå! Efter att bilen varit på verkstad för luftning o koll av värme så sa de att flöde finns i värmepaketet ,men ingen värme i kupen ! ,tyckte det verkade konstigt men dom är ju "proffs " så,ialla fall så lossade jag returslangen från element o döm om min förvåning när det inte kom ut en droppe vatten trots att jag startade motorn! ,tog därefter tryckluft o blåste "baklänges " in i returen ,då jäklar! det gurglade till o vattnet började o rinna som det tydligen är tänkt,efter denna operation fanns det helt plötsligt kupevärme igen ,tänk vad amatörer kan åstakomma ibland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.