AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
772

BMW 525 e39 01 pixel fel på instrumentpanelen

Mr
6
Mrzed99
525i Touring -01
Jag plockade ut instrumentpanelen och kollade efter ett nummer som du ville på boråsbildemontering. För jag tänkte att man kunde bara åka dit och köpa och sen byta den men det gick inte så bra. För när jag satte in den nya instrumentpanelen som kostade (1500 kr) som kom från borås bildemontering.
Sen när jag startade bilen åkte i väg så funkade inte färddator den bara släktes och antisladsystemets lampa bara lyste.
Så nu undrar jag om man kan bara koperiar rakt av den gamla till den nya med något pc program?
Jag har carsoft 6.3.
Jag är inte intresserad av att ändra milinstälningarna bara så jag löser det med pixelfelen.
Vill helst inte skicka iväg instrumentpanelen för man har hört vissa historier om dom bara försvinner eller dom lagar dom inte alls tar bara pengarna
Jag har carsoft 6.3.

Mvh Lasse
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nix det kan du inte. Det går inte att montera ett beggat instrument hur som helst.
Dessutom kan man inte mixa ett från en bil som tex har ASC eller DSC det måste vara lika utrustning annars lyser ASC lampan enligt en person som försökt tidigare på en 540.

För att man ska få det fungera fullt ut, så måste man montera ett nytt instrument med kilometerställning 0 detta krävs för att kunna programera in bilens chassienummer annars synkar det inte med Ljusmodulen så att den kan läsa över mäterställningen bland annat till det nya instrumentet. Me dett beggat okodat instrument hamnar systemet i modulationläge dvs ingen kommunikation mellan enheterna.
Nu finns det dock lösningar på detta, det finns programvaror som det går att programera in beggade instrumnet och ljusmoduler. Men jag har personligen inte testat detta, det överlåter jag till "skummisarna" och till de som är bättre än jag på att mecka med sånt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.