|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är helt grön på bilar, men funderar på att skaffa mig en Z3 2,2 individual till sommaren. En fråga om däck o fälg... Det sitter ju 17'' BMW Individualfälgar (orginalfälgar?) på den idag, kan man sätta på 205 eller 215 däck på den fälgen? Sitter idag 245 bak och 225 fram. Funderar på att vinterköra den nämligen. Tack på förhand! | |
|
Har du någon länk till en annons med bilen du talar om? Individual är inte någon särskild utrustningsnivå, utan innebär att bilen har förädlats med exempelvis en särskild lack, klädsel eller annat ur BMW:s Individual-program. Om det idag sitter 225 resp. 245 mm breda däck på fälgarna på bilen som avses så går det knappast att sätta 205 eller 215 mm breda däck på samma fälgar. Bättre då att skaffa ett par begagnade 16"-fälgar med 205 mm breda vinterdäck. Om jag inte minns helt fel så är 205 mm minsta godkända däckbredd för Z3. /Masten |
|
|
Sant, det är ju orginal 17'' fälgar som sitter på. Tack för responsen iaf, var förbi på Vianor idag så det löste sig. Har köpt bilen nu så jag hopas den är ok :) |
|
| Förresten, går att köra 225 däck på dom fälgarna enl. Vianor så det blir troligtvis vinterfälgarna till nästa år. Nya blir nog svart/krom...även om många inte tycker om det :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.