|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder: Någon som importerat genom Europe Bilcenter AB i Norrköping? Söker efter en Bmw 320DT med automat och sportstolar, men har svårt att hitta någon så jag funderar på om man skulle importera en. | |
|
Om du träffar ägaren personligen kan du nog göra en bedömning om hur seriösa dom är.. Milmanipulerade bilar är mer regel än undantag! Spring åt andra hållet. Mvh |
|
| Ja jag håller med föregående talare! ,vis av egen erfarenhet hos denna firma så vet jag att dom "lovar runt men håller tunt" leta efter någon annan! | |
|
De finns med på svarta listan, är fällda i tingsrätten, har sålt krockade och milskruvade bilar. Har själv varit på G att köpa en Audi S6 där men upptäckte att det fattades 10.000 mil på mätaren. Gå aldrig i närheten av den firman. ------- //Lövet |
|
| Dom där har funnits länge. De höll till i Söderköping förr och de annonserade alltid en massa billiga bilar när jag letade Merca för många år sedan. Billiga av en anledning... | |
|
Lövet, Den svarta lista på importfifflare som du talar om, finns den sammanställd någonstans? Om inte, vore det inte en bra idé. Då kunde man gå ut med att alla bilar som har någon av dessa firmor i ägarlistan ska man sky som pesten..... |
|
|
Nej, svarta listan är ingen sådan lista utan Konsumentverkets lista över handlare som skiter i att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Såvitt jag vet finns ingen lista över just fuskande bilhandlare. Det är ofta vårt att hålla sådana listor uppdaterade och seriösa. ------- //Lövet |
|
|
OMG Jag som pratade med dom i fredags att komma titta på en bmw på måndag |
|
|
Boka av den resan för din egen skull. ------- //Lövet |
|
| *En billhandlare såm inte kan stavva litar man innte på.* | |
| lägg benen på ryggen och löp åt andra hållet. Europe bilcenter är inte att lita på | |
| De har tydligen "prisvärda" bilar. Det var i alla fall vad jag blev upplyst av en spekulant till min bil. Får väl önska honom lycka till med köpet hos EBC | |
|
Lågt pris är inte samma sak som prisvärd. Det kommer den spekulanten surt få erfara. ------- //Lövet |
|
|
Tänkte damma av tråden lite MED EN VARNING! För många år sedan.. när firman sålde bilar starx utanför Söderköping var jag där och kollade på, vad jag trodde, skulle bli min första bil, en golf gti -99. Mannen hade då ett gäng imponerande bilar till något lägre priser än andra, vilket var intressant, tills jag började kolla upp bilarna... golfen, som mannen påstod var från holland, visade sig komma från Italien via holland. Efter ett tag visade sig mer och mer konstigheter, en service bok med felande dateringar på stämplar etc. När man konfronterade honom blev man hotad och nästan spotad på a la "vad vet du din skit". Vet att han varit i blåsväder gällande andra köp, vill minnas artiklar i nt. Min mors arbetskollega var där och kollade på en audi A4 -01 för inte så länge sedan, mannen förstod att nåt inte stämde ihop när han upptäckte flera konstigheter med, tydligen verkade bilen "halv ny" fronten, ja hela framvagnen verkade för nu på nåt sät, själv misstänkte han att den kanske hade varit krockad. Detta var en tysk import. MEN tyvärr verkar han ha expanderat i Norrköping nu..... så jag antar att nån köper bilar där. Det e fan sant, lägg benen på ryggen och löp åt andra hållet. |
|
| Hörde från ett företag bredvid Europe Bilcenter att det skulle bli skönt när de flyttar då de är oseriösa. Bmws återförsäljare är dock förtvivlade då de flyttar in i en lokal bredvid i området Klockartorpet - men nu heter de Ultimate Cars. Såg att ordf i det senaste firmanamnet gått i konken två gånger tidigare med andra företag med samma position, dvs som styrelseordf. | |
| Dom har 1 par riktiga pärlor i hallen/2 M5 or årsmodell 05/vem vågar köpa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.