AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.403

E39 touring vs nya octavia scout storleksmässigt?

Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Finns någon här som har erfarenhet av bägge dessa modeller? Hur är utrymmena både i kupén samt bagaget? Vilken fungerar bäst som familjebil med barnstolar, barnvagnar mm?
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Har du tänkt byta ner dig? vi har 2st scout på jobbet,har inte mätt bilarna men Scouten känns smalare i baksätet men jag tror den har mer volym i skuffen. Men kvaliten??? 7000mil 2st turbobyten+Haldexhaveri lägg därtill en mkt högre kupebuller än gamla E39....tja man får vad man betalar för.

Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Tycker dom verkar fina...man får ju en ny, nästan fullutrustad bil för en rätt billig penning. Det mesta är ju standard på den (tex dragkrok...tom eluppvärmt baksäte) medans bmw tar sjukligt betalt för allt extra....det är knappt att ratt ingår :)
Har kört den nyaste scout och den gick väldigt fint...inte alls nå högt vägljud. Tror inte jag byter ner mig om jag byter en 7 år gammal bil med snart 20´ mil på mätaren. Scouten delar väl det mesta med vw bilar typ golf så kvaliteten är knappast sämre än någon annan bil. Fin inredningskvalitet har dom fått till oxå. Och ska man ha en högre bil med 4x4 och diesel finns det ju inte så många alt (ej japs)

Tror även att en scout fungerar på vintern....det gör inte bmw som fryser (vv) rostar, läker i kylare, krånglar med nivåreglering mm mm mm så kvalitet är relativt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.