AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.872

Orolig m5

Ki
103
Killaz
X1 M-sport -14
Tycker min m5 e39 har börjat bli lite orolig på vägen :( spårar väldigt mycke. har dock slitna framdäck men tycker inte de ska göra något. Ingert glapp eller något som man kan känna. Ska dock göra hjulinställning inom de närmsta. Någon som har erfarenhet av powerflex till m5?
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Länk

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Hej Killaz. Jo det har en väldig betydelse om du har slitna framdäck.
Jag har haft problem med min m5an med att den spårar o drar åt olika håll
på vägen o jag hade slitna däck. Jag bytte förra sommaren o då blev det en helt ny bil att köra, men nu måste jag nog byta igen för min hjulinställning är inte hundra så den sliter på ytterkant så nu börjar den åla på vägen igen.
Powerflex har jag bara hört bra om, men har ingen erfarenhet av dom.
Mvh

M-killen
gO
1.407
gOry
335i Touring
Powerflex hör du nog bara bra om från de som inte satt dom på prov! Kolla på rejsa.nu finns några där som har haft sönder bussningar, som till och med har trillat ur.
Ki
103
Killaz
X1 M-sport -14
Min sliter med utsidah av framdäcken så får hoppas att en hjulinställning och nya däck fixar biffen. Bilen känns väldigt "lätt" styrd nu i lite högre hastigheter eller hur ja ska förklara de. Skulle kanske beskriva de som att köra med 185 fram :) Dock inga problem med bilen vid inbromsningar. då beter den sig helt normalt.
Ki
103
Killaz
X1 M-sport -14
Har fixat hjulinställning nu och bytt framdäck. Nu beter den sig precis som en tysk ska göra :) Riktigt jävla skönt.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Kan räcka med fel lufttryck i däcket för att den ska spåra mycket då det gäller lågprofildäck.

Mvh Patrik

Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Gött.

Min fick nya bakdäck samt en länkarm och nån bussning bytt. Sen blev den finfin

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.