|
|
|
|---|---|
| Tycker min m5 e39 har börjat bli lite orolig på vägen :( spårar väldigt mycke. har dock slitna framdäck men tycker inte de ska göra något. Ingert glapp eller något som man kan känna. Ska dock göra hjulinställning inom de närmsta. Någon som har erfarenhet av powerflex till m5? | |
|
Länk Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Hej Killaz. Jo det har en väldig betydelse om du har slitna framdäck. Jag har haft problem med min m5an med att den spårar o drar åt olika håll på vägen o jag hade slitna däck. Jag bytte förra sommaren o då blev det en helt ny bil att köra, men nu måste jag nog byta igen för min hjulinställning är inte hundra så den sliter på ytterkant så nu börjar den åla på vägen igen. Powerflex har jag bara hört bra om, men har ingen erfarenhet av dom. Mvh M-killen |
|
| Powerflex hör du nog bara bra om från de som inte satt dom på prov! Kolla på rejsa.nu finns några där som har haft sönder bussningar, som till och med har trillat ur. | |
| Min sliter med utsidah av framdäcken så får hoppas att en hjulinställning och nya däck fixar biffen. Bilen känns väldigt "lätt" styrd nu i lite högre hastigheter eller hur ja ska förklara de. Skulle kanske beskriva de som att köra med 185 fram :) Dock inga problem med bilen vid inbromsningar. då beter den sig helt normalt. | |
| Har fixat hjulinställning nu och bytt framdäck. Nu beter den sig precis som en tysk ska göra :) Riktigt jävla skönt. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan räcka med fel lufttryck i däcket för att den ska spåra mycket då det gäller lågprofildäck. Mvh Patrik |
|
Gött. Min fick nya bakdäck samt en länkarm och nån bussning bytt. Sen blev den finfin Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.