|
|
|
|---|---|
Gee |
Nu när det börjar bli dags för våra Rainbow högtalarkit så undrar jag om det går att eftermontera förstärkare på en vanlig stereo? Vill ju helst inte byta ut enheten då jag har gps i den visserligen snik GPS med den minimala skärmen och kasset alltså inte 4:3 utan ännu mindre. Men det hade ju vatt super om man kunnat eftermontera t.ex det här Länk utan att behöva dra nya kablar etc. Någon som vet? Eller kan man på ett enkelt och snyggt sätt installera ett annat slutsteg och få det kopplat enkelt till systemet? |
|
Inte för att vara dryg men sök så finner du en massa info om vad du måste göra. Eftersom dina högtalarkablar utgår bakifrån din orginal stereo ut till högtalarna och den förstärkare som du länkade till sitter i skuffen så utgår högtalarkablarna därifrån så blir det problematiiskt. Jag vet inte vad det är för kontakter på förstärkaren ifall det skulle gå att koppla den mellan kontakten som sitter i bilen bakom stereon och ut till högtalarna.Men då blir det problem var du skulle montera den. Än hur du gör blir det till att dra nya kablar eller kablar som ska vara orginal till den förstärkaren. |
|
Gee |
Okej tack för ditt svar. Får hoppas att bara högtalarna ger det extra jag är ute efter :) |
|
Nog kommer det bli skillnad men problemet är att slutsteget i orginal stereon är bara på 4x15W så det kommer gå trögt att driva dom. Blir kanske inte det lyft du har hoppats på. |
|
Gee |
Nej, vi får väl se, kanske blir en Dynavi senare när dem uppdaterat den lite till. Eller ev en retrofit av 16:9 navin behöver trots allt bara radiomodul, kabelhärva och skärm. |
|
köp ett bp tha555. finns en kille på forumet som säljer ett sånt. jag har ett sånt i nu. har dock en e90, men ljudet slår lätt oem ljudet. mkt starkare och djupare. klart bättre än oem :) |
|
Gee |
Funkar detta plug N' play på en E46a också? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.