|
|
|
|---|---|
|
Inför våren funderar på att sätta på 225/45/18 fram på mina style135. Har standard 245/40/18 bak. Anledningen är att jag tycker att det spårar mycket med mina nuvarande 245/40/18 (GoodYear NCT5 RF). Frågan är om det är en bra idé? Vad tycker panelen? Finns det några nackdelar med att ha smalare däck fram? Fördelar? Mvh lloydan | |
|
Jag reagerar på "RF" i däckbeteckningen. Det relateras ofta till spårigt väguppträdande och jag tror att ta bort "RF" ger mer än att ta bort 20mm på bredden i ditt fall. Dock sägs det att dagens RF har blivit bättre. |
|
|
du har runflat däck, djävulens påfund :) där har du boven i dramat. |
|
|
Haha djävulens påfund...=) Jo, jag misstänker att det har en del med Runflat-däcken att göra, men jag tänkte att nu om jag ändå byter (till icke RF naturligtvis) kan jag ju också gå ned i dimension. Visst är det väl så att 245 spårar mer än 225?! Sedan spar man ju några sek också. Frågan är om det även påverkar bilens uppförande på något sätt? |
|
| Visst blir det säkert lite skillnad, men den största skillnaden görs som sagt troligtvis av att du byter bort RF-däcken. | |
| Behåll samma bredd runt om. Det tillåter skiftning mellan fram- och bakhjulen. Den största skillnaden får du genom att byta ut RFT däcken mot konventionella däck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.