AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.302

Varför tvättar man inte bilen innan den fotas?

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Länk

Högst besynnerligt tycker jag och denna är inte ensam.

Byta upp sig? Till vad då?
Bra fråga. Jag personligen skulle inte ta kort på bilen när det är smutsig inför eventuell försjälning.
Dom vill inte bli av med bilen.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bättre än när de fotar utanför den lokala tvätthallen, med vattnet fortfarande rinnande ner på marken i.a.f. ;)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Minusgrader är troligen orsaken. Han vill/kan inte tvätta men vill sälja bilen pronto. En annan möjlig orsak är lathet/dumhet...

=)
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
hehe håller med Anders där, ganska roligt när man kan se högtryckstvätt och slang etc på blocket bilarna :)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Läste en annons där det stod; Bilen är otvättad p.g.a den stränga kylan. Helt ok förklaring tycker jag.

Den sämsta är väl den här; OBS! bilen är smutsig på bilderna. Precis som man inte skulle se det :-)
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Robert: hur vill du att det ska stå? T.ex. "Bilen är smutsig på bilderna, det har den varit sen jag köpte den!"
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Den kan ju faktiskt vara motivlackad :) I en grannby rullade det för längesedan en otäckt lilametallic 245:a som i höjd med midjelisten tonade över i nån guldbrun metallic nertill. Den såg alltid ut som den nyligen rullat några mil på en skogsbilväg i tjällossningstider.
kan ju vara att han försöker dölja smårepor, lacksläpp, stenskott eller nått annat där nere där det är som värst.. det kan ju vara lätt o missa isf kanske så han tänker
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Har sett denna bil några gånger. Kollade väl inte så noga men den såg helt ok i lacken då jag har sett den.

Nog får man räkna med lite lättare lackskador på en sådan bil.
Förstår att bilen ser ut som den gör då den går i härnösand. Tvätta bilen och efter 100m så ser den ut som den gjorde före tvätten.
Att man inte tvättar den under 0 är inte så märkligt, det jag avskyr mest är när man tvättar bilen och tar bilder innan den ens har torkat precis utanför gds.

Eller hellre när den står i en mekhall, och man beskriver fel på bilen som man inte hunnit fica.
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Kan vara så att han upptäckte felen, tog fram mobilen och konstaterar att de blir billigare att sälja :D hehe bara en teori :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.