AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
673

Vart köpa givare?

We
23
Westrin
528iA Touring -97
Måste ha tag på vev och kamaxelgivare så vart kan man beställa originalgivare mer än hos den lokala BMW handlarn då denna inte riktigt vet när han får hem dom.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ring och gynna någon annan BMW-verkstad som vet att ha "förbrukningsartiklar" på lager tycker jag.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Han ska veta när han får hem dom, tar en dag från lagret i Malmö och nån vecka från TYskland om de inte är totalrestade i hela EU. undvika att handla dessa givare nån annanstas än på BMW brukar tyvärr vara ett lotteri och skapar ofta mera problem.
Det finns dock givare på både Mekonomen, och Autoexperten om man absolut vill chansa eller akutbehov.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Två dagar till norra Sverige numera om man inte betalar extra.
We
23
Westrin
528iA Touring -97
Du har så rätt Hasso, jag köpte givare hos Motornord och dom har nu gått sönder efter inte ens fyra månader.
We
23
Westrin
528iA Touring -97
Har nu kontaktat M-Bilar och dom har ingen möjlighet att skicka givare till privatpersoner så vet någon firma som kan skicka givare till mig då jag har bra många mil till närmsta auktoriserade BMW handlare.
Et
153
Etoda
523iAT -98
...samt Audi och Mercedes
Westrin: Andra märkeshandlare (egen erfarenhet av Mercedes) brukar acceptera om man betalar in i förskott vid beställningen (+porto) på giro och att de sedan skickar varan när de får hem den. Fråga dem bara. De har ingen som helst anledning att försöka lura dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.