AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.545

Problem under vinter förvaringen!.

Se
5
Sebernby
z3 roadster - 96
Har stött på ett väldigt jobbigt och störande problem. Har haft min bmw z3 års 96 avställd i ett garagade nu under vintern.. Har varit och startat bilen två gånger under kanske en period av 3-4 månader. Nu sista gången kom jag dit och skulle använda min larmdosa för att öppna bilen så hände de ingenting. Till slut öppnade jag manuellt och då började larmet tjuta. Hoppade in och skulle virda om tändningen men hände ingenting men märket att batteriet var väldigt svagt. Laddade batteriet över natten och kom tillbaka och skulle testa igen men bara larmet som tjuter och kan inte starta bilen.. Antar att min fjärrdosa och bilen har misst kontakt men har försökt att initerat nyckel men går inte.. Bara larmet som tjuter hela tiden. Kan inte ta bilen till bmw verkstad heller då de är nästan omöjligt att bogsera ut den..
Tacksam för många svar
ck
70
ck75
E92 M3 2008
Anledningen att du inte kan starta den är med största sannolikhet för att startspärren kickar in när larmet går, så du måste stänga av larmet för att den ska starta. Har du fabriksmonterat larm eller eftermarknadslarm? De flesta larm har ett sätt att stänga av utan att avvända larmdosan, tex på carguard så vrider man på tändningen och trycker en knapp som brukar sitta nere under instrumentpanelen någonstans.

/Calle
Se
5
Sebernby
z3 roadster - 96
Misstänker också något sådant men har inte en aning om jag har fabrik eller eftermarknads larm.. bilen är års 96 och jag har inte en aning om dom tidigare ägarna har bytt. Försöker leta upp larmet vart de sitter men hittar inte de.. så vet inte vilken modell eller någonting.. Känns väldigt jobbigt detta då de är redigt svårt att få ut bilen. Har försökt initera nyckel hur många gånger som helst nu men känns meningslöst då larmet går igång direkt när man vrider nyckeln.. Finns de någon kabel man kan följa till detta larmet eller vad ska jag leta efter? Något tips på hur larmet kan se ut som jag letar efter..? Dum fråga kanske men allt känns hopplöst..
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Dum fråga kanske, men har du testat byta batterierna i larmdosan?

/Jonas
Se
5
Sebernby
z3 roadster - 96
yes, bytte de igår.
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
testa koppla loss batteriet då i ett dygn, ta med det hem och ladda fullt. sen stoppar du i det igen, larmar bilen, larmar upp, vrider om nyckeln och DÅ kanske den startar? Larm kan va ett helvete jag vet, men så hade jag testat göra iaf (om du inte redan har gjort det... du verkar ju ha testat det mesta).

/Jonas
Se
5
Sebernby
z3 roadster - 96
Ja nu känner man sig helt förkrossad,haha. Har bil batteriet hemma nu på laddning,Igen... Vet bara inte hur jag hittar de här förbannade alarmet..
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
men de kanske "nollas" nu när batteriet är borttaget över natten?

/Jonas
Se
5
Sebernby
z3 roadster - 96
Har haft batteriet bort kopplat natten innan också tyvärr..
ck
70
ck75
E92 M3 2008
Är det en separat larmdosa från nyckeln? Hur ser den ut? Nån kanske kan hjälpa dig att identifiera larmet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.