|
|
|
|---|---|
|
Är aktuellt med en lackbehandling på min E60. Tänkte höra var man ska göra den samt vart det bör ligga i pris. Besökte Ditec i Varberg och de skulle ha 5000:- för en lackkonservering. Frågade även vad det skulle kosta att få lyktglasen polerade, 1500:-, vilket jag tyckte var väldigt dyrt. Hur ligger dessa priser i förhållande till vad ni andra fått betala för lackbehandlingar och lyktpolering? Var ska priset ligga för en grå E60? Var ska man göra behandlingen? Ditec eller Mr Cap? Varberg, Kungsbacka eller Göteborg? Någon som polerat lyktglasen hos dito? Tack. | |
|
Lyktglasen polerar du själv mem Autosol. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Känns inte som Autosol skulle räcka, mina lyktor är rejält blästrade. Ska göra ett försök annars blir det nog 3M:s trestegs produkt som får visa vad den går för. | |
|
Det känns som risken är stor att man förstör mer än vad man förbättrar med autosol? Ska man plocka ur lamphuset å köra med maskin? Har du testat autosol karlhilding? |
|
|
Javisst. Både på E39 och E46. Blev kanon! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Priset du fick på Ditec är nog ganska normalt. MrCap har jag ingen erfarenhet men jag gissar att dom ligger i ungefär samma prisklass. Jag har kört Ditec på 4-5 av mina bilar och har blivit allt från nöjd till mycket nöjd. Det är ju två delar...Förarbetet med polering och sen själva lackkonserveringen. Den första delen är där jag har upplevt skillnader...det har aldrig varit dåligt men vissa gånger har det varit väldigt bra. Själva lackkonserveringen har jag inget att anmärka på. Produkten håller länge om man följer skötselråden bilen blir märkbart enklare att hålla ren och fräsch. ___ //Ulf |
|
|
Tack Programmer! Någon mer med nyttiga erfarenheter? |
|
|
sthlm, 2500:- se mina resultat på båda mina bilar: S60 och E60 www,garaget.org/residence |
|
|
Residence: kostar Ditec 2500kr i Stockholm? ___ //Ulf |
|
| Det kostar mellan 4000-6000 kr. Fick erbjudandet att göra bilen på Mr.Cap för 2000 kr, svart. Så 2500 kr är knappast ett jobb på papper utan under bordet :) | |
| Hade varken gått till ditec eller me cap när du har meguiars i gbg som har en av världens bästa produkter och en av sveriges bästa rekondare som brinner för sitt jobb. | |
| Ajvar m. flera: Vilka är fördelarna med Meguiars och var i Gbg ligger det? Vem ska man prata med? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.