AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.029

Hur mkt kan man begära, M3 e36

Az
6
Azo
E36 M3 Coupé -97
E30 320 Cab -88
Har en svart e36 M3 -97 Coupé som jag funderar på att sälja.

Har gått ca 16500mil, svart läder inga skador, Bilstein Pss9 + millway ställbara topplagringar fram, Supersprint från kat, PFC flytande bromsskivor fram, 2 röda OMP stolar, Yokohama A048 på orginalfälgar körda 2 bankörningar räcker nog 2 till, Sommardäck på GT fälgar nya däck bak.

Orginal avgas samt stötdämpare finns kvar.

Tråkiga saker, Ac'n behöver fyllas, om kondesorn jag köpte på skroten förra året va hel, annars måste den bytas igen, har inte gjort nått test efter jag bytte.
Framskärmarna måste valsas ut en bra bit för att inte däckena ska ta i pga. aggresiva hjulinställningar, är just nu en liten bucka på varje skärm.

Vad tror ni man kan ta för den, vet inte riktigt vad som är extrautrustning på den men antar att elhissar och elspeglar å sånt sitter på alla m3 or?
Az
6
Azo
E36 M3 Coupé -97
E30 320 Cab -88
Såg att extrautrustning fanns med i serviceboken
0534 - Automatisk Klimatanläggning
0302 - Larm med fjärr
0502 - Strålkastarrengöring
0554 - Färddator
0670 - Radio Professional RC
0672 - CD Växlare
0354 - Gröntonad vindruta
0401 - El Taklucka
0423 - Mattor i velour
0494 - Värmestolar
0498 - Manuellt ställbara bakre nackstöd
0570 - Ökad batteri och generatorkapacitet
0629 - Telefon - finns inte längre
0676 - Hifi System
0783 - M Lättmetallfälg dubbeleker

Är aluminumdörrar på den oxå, servicebok fram till insp 2 10500mil, det va första servicen i Sverige.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Svårt objekt att värdera eftersom du har en del eftermarknad prylar samt att man inte vet skicket.
Hade ju naturligtvis varit lättare att sälja en original M3 E36.

Bilpriser.se säger 77-84tkr om bilen är original och sv.såld.
Från detta pris kan du justera enl. följande poster tycker jag.

+ Bilstein
+ Supersprint systemet
+ PFC bromsarna

- Bankörd
- OMP stolar
- AC:n ur funktion

Största minuset som jag ser det är ändå framskärmarna, det säger lite om hur bilen är vårdad anser jag. Vill man ha en mer aggressiv hjulinställning så måste man se till att det inte orsakar skador på karossen.

Lycka till med försäljningen / Jimmy

Az
6
Azo
E36 M3 Coupé -97
E30 320 Cab -88
Stolarna kan man ju plocka ur om dom ger minus, går ju göra bilen helt orginal vid försäljning om så skulle önskas.

Men en annons skulle nog i första hand rikta sig till en person som vill bruka bilen på banan, skärmarna går ju att fixa till (som det mesta annat) hade varit värre om det va på bakskärmen eller en dörr tex.

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag hade försökt återställa bilen till original (dock behållt Bilstein och Supersprint), tagit bort bankörnings-stämpeln och riktat om annonsen till de som letar original vilket borde vara betydligt fler. Men detta är ju under förutsättning att bilens skick är normalt och inte under normalt.

Vidare så har du ett litet minus i importen och ett stort minus i avsaknaden av de senaste servicearna. En M3:a med icke komplett servicebok som är bankörd kan bli en svårt kombination för en köpare att smälta.

Vill inte låta negativ men det är min åsikt, original putsbög som jag är ;).
Az
6
Azo
E36 M3 Coupé -97
E30 320 Cab -88
Va ut och tog en bild på instrumentbrädan men det säger inte så mkt.

[URL=Länk

Sen några bilder sen i somras

[URL=Länk

[URL=Länk

[URL=Länk

Varför skulle import vara en nackdel förutom svårkontrollerad historik? nu kör man inte såna här bilar på vintern men vägar och klimat lär va bra mkt bättre nere i Tyskland än här.
Az
6
Azo
E36 M3 Coupé -97
E30 320 Cab -88
Funkade vist inte med forumbilder, direktlänkar här istället

Länk

Länk

Länk

Länk
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
Hur mycket skulle du själv vilja ha för bilen för att känna dig nöjd då (ärlig bedömning :) )??
Med och utan all extra lullull!

Finns flera faktorer som påverkar priset/ försäljningen:
* marknaden som den ser ut just nu,
* rätt dyr bil att äga
* skicket
etc

Som du nog vet själv bruka eftermonterade delar tyvärr inte göra så mycket på priset, man får helt enkelt inte så mycket för dem trots att det du monterat på bilen e schyssta grejer.
Självklart gör det en del, men förmodligen inte så mycket som man skulle önska, om inte det dyker upp någon som just söker efter sådan utrusktning.

hur e skicket på bilen i övrigt?
*lack
*drivlina
*slitdelar som bytts
etc
Försämras inte rostskyddet av sk valsning av skärmarna??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.