|
|
|
|---|---|
| Tjena grabbar, hur gör jag för att demontera undre grill på E60 Mfront ? | |
| kolla på realoem.com å knappa dej till fronten så ser du hur allt sitter ihop/M | |
|
Tack, jag insåg att hela fronten fick demonteras, så det var bara att montera bort, men det var väldigt enkelt, 12 skruvar sen var det bara att dra hela fronten rakt ut. Väl det gjort satt dem undre grillen med klämclips. Anledningen var att jag ville lackera grillen silver. Lite demonterongsbilder och resultat på silverlackningen: Länk Länk Länk |
|
| Kul att ni gillar bilderna.. ;) | |
| Jag gillade dom, men nu ser jag att det finns ännu mer utrymmen jag inte putsat på ;) | |
| Hahahaha... | |
|
Fluppen: Hur funkar det med strålkastarspolningen när man lossar fronten? Följer slangar mm med ut eller stannar det på bilen typ? Diesel-räsern /Rickard |
|
| Stannar på bilen. Det enda du behöver koppla loss är dimljuskabel och stömmen till spolarna har jag för mig. Sitter iaf med snabbkopplingar. | |
|
Okej, låter ju smidigt! Sitter PDC-givarna med snabbkontakter oxå? Vad säger isåfall bilen när den förstår att de är urkopplade...!? Diesel-räsern /Rickard |
|
| Just ja, det ör PDC'erna som sitter med snabbkontakt med. Bilen säger att din PDC failar :) | |
| Men att säga att det är smidigt att lossa fronten tycker jag är en lätt överdrigt; det sitter skruvar innanför innerskärmarna som iaf jag tyckte var rätt kluriga att komma åt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.