|
|
|
|---|---|
|
Vajjern till dörrhandtaget inne i bilen har gått av från lås mekanismen. Hittar ingenstans att fästa den.. Nån som vet sprängskiss på eländet eller andra förslag. Mvh Andreas | |
|
Fram- eller bakdörr? Här är en sprängskiss för den senare iaf: Länk Jag har själv bytt ut mekanismen i min e34 så jag vet att det kan vara lite pillrigt. Men i dörrmekanismen så sitter en hake som kroken på vajern ska fästa i och denna kan man pillra fram med en mejsel (jag lossade även på hela mekanismen för att lättare komma åt, den sitter bara med tre torx-skruvar). När du sedan hakat fast kroken är det bara att montera tillbaka alltihop. |
|
|
Tackar. Beställde ny vajjer från bmw nyss. Är vänster fram som gått av. Men tror på ett ungefär var jag ska fästa vajjern i mekanismen. |
|
|
Vad jag minns från när jag hade dörrsidan nere fram så såg det ganska så likadant ut, bara ännu lite trängre med elhissarnas mekanism. Får du inte fast vajern så lossa som sagt på låsmekanismen (eventuellt kan du även få flytta på skenan till rutan, lossas med en bult och dras sedan enkelt ner) så ska det gå som en dans. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.