AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.261

4 barn ibland - är det X5 som gäller då?

Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Då vi ibland kommer att ha 4 småglin i familjen så funderar jag på vad som gäller för bil. Har ju alltid haft BMW & vill inte ha nå´t annat men saken måste ju lösas, ja ni vet ju det där med körglädje o allt vi brukar prata om med BMW....om jag förstår saken rätt så är det endast X5 som erbjuder en xtra sätesrad. Läste i TV som testar en -07 - den ska tydligen varit den första årsmodellen med den möjligheten, då ska det ha varit beställt från fabrik då det inte ska gå att eftermontera....& de säger dessutom att inte många var beställda just så - aj då. Mitt alternativ skulle kunna bli nå´t helt annat att köra familjen i - åkte 100 mil i helgen i en VW Touran, vi åkte 6 vuxna, 4 satt bra & de där bak skapligt....stämmer det om X5:an? Eller kan man åka 6 i X3 åxå (den är ju inte direkt vacker den)? /// Daniel
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag kollade X5-annonser på blocket i höstas och visst fanns det en hel del med sju säten. Men är du bara ute efter -07:or för prisets skulle så blir urvalet lite mindre.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Min rekommendation är Volvo XC90, Audi Q7 eller Mercedes R-klass.

Baserat på följande:

XC90 - Bättre pris, 200-300k
Q7 - Kvalité och hyfsat ny, 350k-500k
R-klass, den är stor - min svåger har en sådan - med alla 6 sätena uppfällda, så rymmer ändå bagaget ett par hockeytrunkar. Dessutom har den 4hjulsdirft och mkt utrustning. runt 300k

/Andreas.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Varför inte en Chrysler Grand Voyager??
Prova och du kommer att ble angenämnt överraskad.

Byta upp sig? Till vad då?
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Några förslag:

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Grabben vill ju ha en BMW till ungarna... kom inte med massa andra idéer nu! =)

Jag håller på X5:an då!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Istället för Volvo, MB och Ådi så kan man köra en amerikanare!!

Min morbror har en Chrysler som karl länka till, dock en 99:a typ. Har gått problemfritt i över 20k mil. Men personligen tycket jag att det är en "soccer mom" bil.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jag körde en Chrysler Grand Voyager med 3.7 liters sexa (sa ägaren att det var) en helg på konstrundan Österlen. Och ta mig fasen så var det riktigt roligt.
Bra vrid i motorn. Växlarna bara rann i helt ljudlöst. Man satt som en kung!
Och fyra hjul som drev!

no
88
norranedre
X5 sd -08
Jag har en med 7 säten och kärringen som är 160 kan sitta längst bak. Men om jag ska ha 7 säten uppfälda måste jag nästan dra fram "baksätet" ett snäpp för att personen längst bak ska få plats med benen. detta medför att personerna som sitter i mittenraden inte får ha allt för långa ben.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.