|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bestämde mig för Pirelli Cinturato P7, men upptäckte att det däcket troligtvis inte finns i dimensionerna 275/35/18 och 240/40/18 som jag behöver!? Därför kommer jag troligtvis välja Continental ContiSportContact 3. Jag börjar dock bli misstänksam: Om Pirelli bara erbjuder däck från sin P Zero-serie i de dimensionerna jag söker och inte Pirelli Cinturato P7, är det då ett tecken på att mer vanliga däck som Pirelli Cinturato P7 och Continental ContiSportContact 3 inte riktigt är optimala för dessa lite större däckdimensioner och den lite mer "inspirerade" körstil som dessa däck och bilar erbjuder? ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 | |
|
Jo,det stämmer att tillverkaren byter beteckning på däcket. Det är ju rätt stor skillnad på kravspecen på ett 205/65-15 (P7),kontra 275/35-18 (P-Zero). P.s Din däck dim fram är 245/40-18 |
|
|
P7 vet jag inte så mycket om mer än att det vann en däcktest ganska nyligen. ContiSportContact 3 är väl absolut ett däck som kan monteras på en M5. Titta även på nya Michelin PilotSport 3...ska ju vara snäppet bättre än PS2 som satt original på M5. Kan även rekomendera GY Eagle F1 Assymetric om man vill komma ner lite i kostnad. Har även detta vunnit ett antal tester. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.