|
|
|
|---|---|
|
Motorstyrningslampan på min Compact lyser och jag kan inte hitta felet så tänkte höra om någon här har något föslag på vad det kan vara. Lite om skicket på bilen: E36 316 Compact med 1,9l motorn, Bilen har gått strax över 11000 mil Avgasvärden är godkända Har det senaste halvåret bytt tändstift, motorolja, luftfilter, luftmassemätare, bränslefilter. Bilen går jämnt och fint vid både lugn och aggresiv körning. Läcker lite olja från motorn dock inte i nån större mängd. Tacksam för alla förslag ni kan komma med. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är i stort sett omöjligt att svara på, det finns lite för mycket saker som kan påverka, utan börjka med en felkodsavläsning. När motorlampan tändes på min 540, så märkte jag ingen skillnad på gången, det som var defekt var en av kamaxlegivarna som sporadiskt gav dålig signal vid ett visst varvtal mellan 90-100 km. Motorlampan tändes till slut pga kamaxelgivaren styr insprutningstiderna,jag noterade vid byte av kamaxelgivaren att bilen gick något finare på tomgång och var något piggare. Nu ställer ju en tänd motorlampa addaptionsvärden på en fast värde noterade jag för att motorn ska kunna fungera ändå. Så en felkodavaläsning rekomenderas för att slippa leta på måfå. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Tack för tipset. Har bokat tid till imorgon på en firma här i stan så vi får se vad de har att säga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.