|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag ska starta bilen verkar det som bilen inte känner igen nyckeln. Alla lampor lyser osv men ingen start. Så ut med nyckeln o börja om från början o så funkar det. Ibland efter ett par i och ur... Nån som känner till detta? Bilen: 123d aut. Trollet | |
| Kan det ha med glödningen att göra? Vad händer om du trycker på start/stopp knappen ett antal gånger? | |
| Har du provat med andra nycklar? Var/blir det skillnad? | |
|
Det kan vara glödningen, den går till automatiskt om det behövs. Då visas glödsymbolen och bilen startar inte direkt utan man får hålla in knappen en stund. Men jag antar att det inte är så enkelt ;) |
|
| hålla in knappen? jag trycker bara en gång och behöver den glöda så gör den det och sedan startat den! även när de va -25 grader i vinter så glödde den aldrig mer än någon sekund, så hur lång tid tar de innan du ger upp och tar ut nyckeln o börjar om? | |
|
Märker ingen skillnad om det är varmt eller kallt. Senast det hände var bilen dessutom körd så länge att den borde vara varm. Ang nycklar vet jag inte men ska prova... Trollet |
|
| Sen ska man ju trampa in kopplingen när man startar, och det hela vägen till bottnet. Ibland är jag lite för snabb med att släppa upp den bara en lite grann och då stannar motorn... | |
|
Då var det aut jag har...det är inte glödning, för det är ju både varm o kall bil. Jag ger upp efter 2-3 ggr, då jag låser/låser upp så funkar det? Trollet |
|
|
Ok Nu har jag tröttnat, bokat tid hos Bavaria i Danderyd...höll på i fem min idag innan den behagade starta. Syrran har dessutom liknande problem med sin M3a - 08, men de på verkstaden sa att de har aldrig sett nåt liknande?? Trollet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.