AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.515

Knyckta M3-speglar...

Sida 2 av 2
he
37
henketh
M3 SMG -97
...sen undrar man ju lite vad alla som vill köpa fästplattor till M3-speglar har för sig?? Kan det vara annat än att de kommit över ett par lossbrutna speglar eller..? Skulle vara intressant o veta! Verkar lite som att de "bränner" sig själva lite, typ "jag har köpt/skaffat ett par snodda speglar, och nu behöver jag fästplattor också" Eller kan det finnas NÅN annan anledning till att köpa bara fästplattan???
he
37
henketh
M3 SMG -97
OK, nu har jag kollat runt lite på forumet och sett att stölder av dessa speglar är ett JÄTTE-problem! Finns det verkligen inget effektivt stöldskydd för M3-speglar att köpa? Bör ju vara en lysande idé! Eller man kanske ska ge sig in i branschen :)
Vet någon var man kan hitta ett vettigt stöldskydd att köpa?
ja
47
jas
E30/M30 -89
Det finns en firma i england som säljer larmade och stöldskyddade speglar. CJ Car Security 01296-747344. Brukar annonsera i bl a Total BMW

/jas

Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin
rantzow: tanken är god, men i nattens mörker syns nog inte stöldmärkningen, och tjyven upptäcker den nog inte för än han är hemma med dina speglar, och då är de ju redan borta.. tyvärr... jävla pack som inte kan skilja på " ditt och mitt" ... :(

Philip
jp montoya
Hej !

varför inte köpa en webbamera,(helst trådlös) och koppla den till datorn så har man ju full koll som den här killen Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag vet!
Såpa in dom! ;)
he
37
henketh
M3 SMG -97
OK, nu har jag en annan lösning(?). Det finns mikrovågslarm som larmar då tjuven kommer närmare bilen/speglarna än 10-20 cm. Nackdelen är ju att det larmar även när "oskyldiga" kommer för nära, men det kan jag leva med, då kanske man slipper flottiga näsavtryck på rutan också! ;-)
För att vara lite allvarlig igen, är det någon som har erfarenhet av denna typ av larmgivare? (finns bl a på www.all-tech.nu)
Su
554
SunKi
325i -92
Jag tror på en kombinerad lösning av vajrar och larmslinga.. larmslingan bryts, larmet går, vajern håller fast spegeln, förhoppningsvis så struntar tjuven i att försöka få loss spegeln..

Den enda nackdelen jag ser är att spegeln skulle hänga i vajern, och när han släpper spegeln så kommer den att kunna orsaka otrevliga repor på din dörr.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Borde inte vara några problem att bygga löstagbara speglar. Elen till speglarna går alltid att lösa på nå´t sätt...

/Kristian
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Såg på TV programmet "Ripley´s - Belive it or not", att världens farligaste billarm var en eldsprutande sådant. Det funkade så att man hade en tub med gas i bagaget och munstycken under bilen vid dörrarna. När larmet gick sprutades eld på var sin sida av bilden. Grillat är godast typ. I TV programmet var det installerat på en E46:a. Såg bra fränt ut. Tror detta larm även skrämmer en klåfingring spegel tjuv...
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
dock inte så bra om den är parkerad i ett garage ! eller brevid andra bilar ! eller på en besinmack !

med andra ord livsfarligt !
Ta
42
Tamm_Tamm
M3 Coupe 93:a
Jag tycker att det eldsprutande alternativet var bäst, eller varför inte lägga elslingor lite snyggt på speglarna för att sedan strömföra dem med en sisådär 150´000 volt men låg ampere med pulsintervaller mellan urladdningarna på ca 0.5 sec, tror nog att svinet hade tänkt sig för mer en en gång, sen om han får för sig att göra någon annan typ av åverkan på bilen så har man ju helförsäkring som täcker, eller....??
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
M3 sportbil eller stridsvagn....??

/Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.