|
|
|
|---|---|
|
Har två bilar som båda har fått fuktfläcka på klädseln. Har förstått att en våtdammsugare skulle kunna fixa detta. Hittade en på Jula för rimliga pengar Länk Funkar en sån eller är det bättre att hyra en "proffsmaskin"? | |
|
Hej Björn, Såg din fråga om våtdammsugare. Ett alternativ, som kanske är värt att kolla upp är om det finns någon "tvättanläggning" i närheten av där du bor som besitter en sådan? Jag våtdammsög min bil i fredags (i Lund) på "carwash" eller vad anläggningen nu heter. Eftersom bilen var rejält smutsig så gick det åt 2 "rundor", totalt 100kr. Ett tips på vägen:) Mvh/Peter |
|
|
Bra tips, tack! Någon som vet om någon tvätt i Linköping har denna möjlighet? |
|
| Jag tror inte damsugaren du länkar till klarar av att "våttvätta" som bilrecondarfirmornas maskiner gör. Jag tror att den du länkar till bara klarar av att suga upp vatten, smuts och liknande utan att den förstörs som en vanlig damsugare gör om du stoppar ner munstycket i en vatten eller lerpöl. | |
| Jag förstod inte det sista inlägget riktigt. Men hur fungerar då de maskiner som bilrekonditioneringsfirmorna använder? | |
| Som jag fattar det så har i alla fall dom firmor jag anlitat haft "ångtvättar" när dom recondat invändigt.....detta för att det ska lösa fläckar osv. Men det kanske finns flera olika sätt att lösa detta. | |
|
Detta är vad jag är ute efter.... Länk |
|
|
Finns att hyra/ 100kr dygn det är rengöringsmedlet som kostar lite mer så räkna med en 300kr. Du kan fråga efter en mattvätt dom funkar ungefär lika som bilrekonditioneringsfirmornas. Trycker ut varmvatten samtidigt som den suger upp/blir lite fuktigt efteråt men kör med en fön eller gör det en varm sommardag så det får lufttorka |
|
|
Vart hittar man sådan att hyra? Någon som vet vart det kan finnas i Jönköpingstrakten? |
|
|
Här i Norrköping kan man hyra hos Weydes färghus. Tror det finns hos firmor som hyr ut all slags maskiner. |
|
| Òk flash, bra ide att fråga maskinuthyrningfirmor. Tack | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.