AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.310

Hjälp med värdering

ca
73
capman
BMW M5 -00
Halloj, nu börjar de bli dags att sälja M5:an med en tår i ögat då de ska bli tillökning i familjen jag måste flytta, så ja tänkte höra vad jag kan tänkas ta för den.

Det är en 2000 import som rullat 17kmil lite drygt, avusblå (nån individuell färg tror jag) med jag tror nästan all utrustning såsom gps 4:3, telefon, dubbelglas, elgardin i bakrutan. Den är i stort sett i orginalskick förutom fälgarna.

Enda tråkiga med den är att pixlarna lever lite som dom vill och jag känner små vibrationer vid inbromsning, men inte alltid.

Så här ser den ut.
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Runt 110-120 tror jag, bromsar är dyrt att byta på M5, och avsaknad av orginalfälgar tror jag drar ner priset

BMW CS #5139
ca
73
capman
BMW M5 -00
Jag tror jag tar och byter bromsskivorna innan iaf om jag hinner med det....Men ja tyckte det var lite lågt ändå. :/
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jag skulle sträcka mig till 135-140 med nya bromsar.

Byta upp sig? Till vad då?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Skulle tro att om du byter till originalfälgarna och fixar bromseriet så får du det du vill ha, OM den nu är frisk i övrigt..

Dvs sätt ut den för ditt "i huvudet" tilltänkta pris, inkl. lite prutmån...

Du har nog själv innerst inne lite koll på vad liknande ex är ute för..

Mvh Janne.
Fixa pixlar går på ca 1500kr, du måste ha andra fälgar, behöver inte vara original men något annat (gärna BBS Le Mans). Hur är det med rost? Avusblau var standardfärg till och med årsmodell 2000. För att få mest möjliga måste allt fungera/vara i bra skick = är det lite att göra, gör det innan försäljning.

Stephan
ca
73
capman
BMW M5 -00
Den är ju frisk i övrigt och välservad och den går som en dröm, inget sladder i kopplingen eller annat och all el fungerar. samt stereon med DSP o sånt. Rost finns nog inte alls på den här bilen, enligt sago så är den bara vinterkörd i vinter av mig och jag kanske har kört 100mil samt tvättat den så fort den blivit skitig, sån bil ska inte vara skitig :)

Fixa pixlar har jag sett lite allt möjligt om här på forumen och en del har det fungerat för och en del inte eller så har problemet återkommit. Men för 1500;- och det fungerar så är de ju som hittat frågan är ju bara vem som skulle tänkas hjälpa med det här i norr...
Jag skulle fixa bromsar och pixlar.. Fälgarna får väl nya köparen bestämma, eller? men att sälja med små defekter drar ner priset i onödan och medför att de petigaste köparna kanske avstår..
Ser ut som en fin bil på bilderna..
Lycka till med försäljningen!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

stockbroke:
Visserligen så är t.ex. fälgar en fråga om tycke och smak, men jag anser iaf att en M5 E39 med originalfälgarna nog tilltalar ganska så många fler spekulanter..

Men visst, det är ju upp till en eventuell köpare att försöka pruta på "normalpriset" pga fälgarna som sitter där nu..

"Korrekta fälgar" är viktiga för ett "bra slutpris", åtminstone på en M5:a anser jag.

Mvh Janne.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som många skriver ovan så ger andra fälgar en klart bättre förutsättning för att få ett bättre pris. Original är givetvis nog det bästa men som Stephan skriver så kan även BBS eller någon annan kvalitetsfälg funka bra.

Laga pixlar för 1500kr brukar innebära att du får montera loss kombiinstrumentet och skickar iväg det till någon som fixar det. Tror dom flesta skicka till Tyskland men det har kanske dykt upp någon på hemmaplan som kan fixa detta.

Originalskivor på BMW är dyrt men det finns ju alternativ som är minst lika bra och billigare.

___
//Ulf
ca
73
capman
BMW M5 -00
Jag får ser hur jag gör, fälgar är inte enkelt att komma över om man vill ha orginalfälgarna, men däremot ska den in på oljeservice nu på bmw i luleå och få sina ojlor bytta i växellådan o bakaxeln, efter det fixar jag iaf bromsarna. Dock är ja lite osäker på hur jag ska tackla pixelfelet...Hade varit skönt att få dom ordnade men jag är lite osäker på min egna skruvarförmåga och vill helst inte paja något :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.