AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.784

För vad säljer jag min E61 530d?

Da
18
Danne10
E61 530d Touring
Hej,

har nu satt ut bilen på annons, det är ju lite svårt att hitta en vettig prisbild då spannet är ganska brett. Bilen är en svensksåld E61 530 diesel, navi-pro, konfortstolar, bluetooth mm. Nån som vågar sig på en gissning vad jag får den såld för, ligger jag rätt i pris mm..

Länk

tackar på förhand :-)

// Danne

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Tror att du får den såld inom ett par dagar.
Priset är inte för högt.

Byta upp sig? Till vad då?
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Synd på manuella växellådan för det gör nog att många potentiella köpare letar vidare. Men jag tror som föregående talare att du får den såld ganska fort. Bara att ha is i magen.

“Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.”

Lennart Nilsson (s)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Rätt motor, utrusning och mätarställning, men avsaknad av automat minskar kundkretsen avsevärt. Beroende hur "desperat" du är att sälja så skulle jag säga 220' +-5%.
Mvh
Marin
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag hade inte tvekat en sekund att köpa en manuell 530d så köpare går nog att hitta. Däremot hade jag ratat bilen på grund av färgen. Allt med gult, guld, brons, brunt och grönt går bort för mig.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag tycker färgen är urläcker! Bättre än tråkiga silvermetallic/svart/blå.
Mina senaste 20 bilarna har alla varit de ovannämnda färgerna. Men så är det när man köper beggagnat.
//Marin
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag tycker den färgen är helt ok, skönt att den inte hade nån skrikig färg!

Föredrar även manuell låda, komfortstolar gör den antagligen lättsåld.

E60/61 håller priset lite väl bra, så jag väntar till F10/11 kommer ut på allvar...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Dieslarna vill inte sjunka i pris som bensinarna, ett högt betyg på motorerna!
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Ta inte illa upp nu men....det finns en hel del likvärdiga bilar på bilfirmor för billigare peng än vad du begär...tyvärr.
Jag tror inte den är så himla lättsåld som en del verkar tro...fast jag kan ju ha fel...igen!!.. :)

Frasse
Vad menar du med "likvärdiga bilar" Frassemannen? Andra märken än BMW eller just samma modell? Hittar nämligen inte många (en två stycken) som ligger bättre till i pris (och motsvarande mil). Länka gärna.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Länk
till exempel....men jag tänker inte på blocket i första hand.
Kolla omkring på bilhandlarna i regionen, prata med dom om vad dom kan gå ner och du kommer bli förvånad faktiskt hur mycket dom är villiga att släppa på priset.

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.