|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla med er som faktiskt KAN bilar innan jag ger mig på att köpa något till bilen. Vill köpa kjolpaket (till rimligt pris) till bilen till sommarn. Vad säger ni, är nedan kjolpaket totalt värdelöst eller skulle det kunna vara ett bra alternativ? Länk Duktigt tacksam för svar, tankar kring kjolpaketet samt tips på eventuella andra kjolpaket (till rimligt pris) //Christian | |
|
Bra eller dåligt hänger väl mycket på passform vilket kanske går hand i hand med pris. Nu är ju kjolpaket en designmässig grej på en standardbil och frågar du mig ser det inte särskilt snyggt ut med någonting i eftermarknadsväg. Men nu är ju jag en gammal farbror som inte förstår sådant :) Skulle hellre lägga slantarna på fälgar, däck och väghållning om det nu är så att de brinner i fickan... |
|
|
Jag måsste hålla med Anders. Även om jag inte är en "gammal Farbror" än :) så är min personliga åsikt att kjolpaket man ser inte är original eller original paket till BMW ser fult ut. Men eftermarknads tillverkad M-pakets kjolpaket fungerar säkert om det är bra passform. |
|
|
Håller med! Ska man köpa något så tycker jag att man ska köpa något som ser original ut! Det här ser mer original ut:) Länk |
|
Roffa1 |
Som en riktigt gammal farbror (farfar) kan jag inte annat än hålla med om att ej original kjolpaket ser mindre bra ut. (Ofta spretar det åt alla håll o kanter;-) |
|
Hej Tack för åsikter, förstår hur ni tänker. Min tanke var att köpa det då det var billigt (snål ;)) samt att det var ett helt paket. Fälgar/däck kommer jag köpa billigt i sommar sedan med hjälp från min sambos pappa som har kontakter. Så som det ser ut nu så är det först och främst kjolar jag vill ha på. Stämmer det som ni säger med passform osv. Så känns det genast inaktuellt att lägga pengarna på det paketet. Tack för synpunkter, skönt att faktiskt få respons (oavsett ålder :)) |
|
|
Hej Vet inte hur jag ska kunna lägga upp bilden på bilen jag har (bilden ligger på hårddisken, inte på nätet) men en precis likadan front spoiler som sitter på denna bilen (ej min bil, annons på blocket) har jag på min. Länk Skulle hellre vilja ha något i stil med (också lånad bild, ej min bil) Länk Så tror M-Paket 2 skulle sitta som handen i handsken. Är väl förstås svindyra //Christian |
|
| Satsa på M-tech kjolarna i så fall. Det ska vara cleant. Dessutom tror jag ett sådant kjolpaket i princip sänker värdet på bilen.. | |
| Jag menade inte att ett M-tech sänker värdet alltså. | |
|
Kolla blocket t.ex. brukar komma ut m-tech 2 frontar med jämna mellanrum, kollade lite snabbt nu såg att denna person har ett komplett paket till salu iaf Länk Kanske inte världens seriösaste annons men skadar inte o ringa. |
|
|
Tyng: Det han har verkar vara till Touring (kombi) passar det verkligen en sedan? Jag har kollat mängder med gånger på Schmiedmann men blir inte klok på det. Alla sorter passar angingen till: Alla Limo, Alla Touring eller Alla Coupé/Cabriolet . Är det samma till Sedan som till Coupé/Cabriolet eller finns det helt enkelt inga av dem som passar Sedan? Är intresserad av: "Frontspoiler inklusive kofångare/dimljus M-Technik type 2" Produktnummer: M3E46FRSPC Inklusive: "Frontspoiler-läppar" Produktnummer: 51-11-7-895-563, Produktnummer: 51-11-7-895-564 Men då snackar vi 12 papp, för enbart Frontspoiler. Det känns duktigt avlägset som det ser ut nu med tanke på att sidokjolar och bakspoiler ska till. Skulle däremot Peters (annonsen Tyng rekommenderade) kompletta paket passa min bil skulle det absolut kunna vara av intresse |
|
|
Jag har handlat av denne handlare på eBay: Länk Visserligen till en E36, men jag är jättenöjd. Inte var det dyrt, heller... /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Sedan = Limo! Nej Cabrio/cupé passar inte på din bil. Det skiljer på trösklarna är jag rätt säker på. Du har Limo. |
|
|
Häng inte på en massa plastsmäck på bilen du ångrar dig!Från en jätte ung gammelsmurf. Klabbarparn |
|
| lägg slantarna på något roligt väghållningskitt istället :) | |
|
Mitt tips blir precis som de andra i trådens.. Skippa eftermarknadskitten i glasfiber för billiga pengar, de kräver MYCKET arbete och kunskap för att sitta rätt. Det är definitivt inget man bara skruvar på över en helg. Skaffa hellre ett M-tec 2 paket på eftermarknadenb. Håll koll på blocket och ring runt till olika skrotar samt checka bilsdelsbasen. Lite lack får man räkna med om man skall byta grejerna. Fördelen är att Mtec ÄR bolt on och ser rätt ut på bilen. Däremot så kan jag tycka att en sänkning av fjädringen med följande hjulinställning, "rätt" fälgar och en moderat toning funkar utmärkt på standard front/sido/bakkjolar. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.