|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har blivit dags att köpa "ny" bil och denna gång lutar det mot 330d, E46. Vad jag förstått ska 330d vara en ganska bra bil vad gäller typfel, inga desto större problem. (som 320d turbon/pump) Men vad ska jag se närmare på? Har hittat ett fint exemplar med 2 ägare, finsksåld med full servicebok, 220.000 km. Årsmodell 2001. Bilen är automat, hur håller denna låda ihop? Andra grejer att se närmare på? Tack på förhand, | |
|
Kan ju lägga till att alternativet till 330d är en 118d, samma pris, mindre på mätaren. Om någon har erfarenhet av både 330d och 118d så är ni mycket välkomna att kommentera! Tack! |
|
|
Har hört att vissa har haft problem bränsletanken (läckage) just på 330 E46 diesel. BMW M-POWER |
|
|
Har hört att vissa har haft problem med bränsletanken (läckage) just på 330 E46 diesel. BMW M-POWER |
|
|
Läste runt här på forumet, verkar ju vara samma gasspjäll som på 530... Jag trodde BMW inte hunnit med dem redan 2001. Automatlådan verkar också vara skum. Tar 118d istället... tror jag.... kanske. |
|
|
Har inte haft några speciella problem med min.. den har precis rullat 15.000mil och är i bra skick. De få problem jag haft *Glödstiften "dog" förra vintern. kostade några kronor att fixa *Tappade tomgång pga av trimbox, fixades för under 1000SEK av Solna Bilen drar ca 1 liter olja på 1500-1800 mil med normal körning vilket är OK. Automaten ökar förbrukningen ganska bra.. Jag kommer inte ner under 8.5L/100km i stan och sällan under 6.6l/100 km på landsväg i måttliga farter. Inga problem med Turbon, men jag har hört att dieselpumpen kan ta slut runt 20.000mil. Automaten på min hållerihop utmärkt och växlar finfint även fast vi brukar rulla ett antal hundra mil med ~700kg släp bakom varje sommar. Klar fördel med varmgarage dock eftersom den kan vara lite hård i växlingarna när den är kall, någon man lär sig snabbt att kompensera med gasavdrag precis innan växling. Personligen skulle jag definitivt titta på den nyare 150 hästars motorn som är väsentligt piggare än den gamla 136 hästarn. Man tror att det är större skillnad än det är på papper när man kör bilarna. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.