|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite bekymmer med min stora klima på min E34. På vänster sida vill den släppa ut kall luft ur mittublåsen efter ett tag, upptäkte idag att om man vrider reglaget i mittutblåset till kallt så börjar det blåsa varmt på vänstersida men kallt på höger sida. Vad kan detta bero på, är det ställmotorn som får fnatt efter ett tag eller kan länkaget kugga över på något sätt? Sen har jag ett till bekymmer, även detta på vänster sida. Spjället som ska öppna och släppa fram luft till mittutblåset funkar inte riktigt som det ska, jag har haft lös ställmotorn och den rör sig. Sen tänkte jag att jag skulle prova sätta motorn från höger sida på vänster för att konstatera fel, men det går inte så bra även fast motorerna har samma nummer. De ska stå i ett annat läge om man flyttar från vänster till höger sida. Då är frågan, om man byter ställmotor, måste man ha dator för att grundinställa spjällen på något sätt eller finns det något knep att få motorerna lära sig ändlägen? Tackar för svar och erfarenheter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.