|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte köpa r-däck till min m3 e46 till 18" orginalfälgarna. Vilka dimensioner borde jag köpa? Tack på förhand | |
|
225/40 fram och 255/35 bak. Det beror också på vilka dimensioner som finns på det märket du tänkte köpa. Men ovan är original dimensionerna. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Är som sagt nybörjare på banan. Är mest orolig över om man kommer få upp värmen tillräckligt i 255or? CooperVickis är det av erfarenhet du uttalar dig? :) Mvh Jimmy |
|
|
Jimpppa Jag tror att han svarade dig vad som skulle passa bäst på orginalfälgarna som du frå¨gade efter och då tycker jag det verkar vara ett vettigt svar. Att få upp tempen i 255 är inget problem på bana. Jag kör med 265 runtom och blir av med understyrning samt kan rotera hjulen runt bilen efter slitage och få lite bättre ekonomi på det hela, dock fungerar det såklart inte med orginalfälgarna. |
|
|
225/45 resp. 255/40 är orig dimensionerna. Jag kör bakfälgar med 255/35-18 runt om, lite för liten omkrets men funkar klockrent. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.