|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker du gjort ett bra val, trevlig spec me. Sitter själv och väntar på 320d Touring med följande spec: BMW 320d Touring Bavaria Färg A61 Karmosinröd Klädsel EBAT Tyg Vertex Anthrazit Utrustning, paket 7RR Dynamic package 255 Sportläderratt 258 Runflat däck 2BZ LM fälg Dubbeleker 161 17" 481 Sportstolar 522 Xenonljus 563 Belysningspaket 704 M Sportchassi 7RS Comfort package 3AA Takreling slimline matt 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 4AE Armstöd fram 507 Park Distance Control (PDC) bak 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 663 BMW Professional Radio med CD Utrustning, fabriksmonterad 1CA Emissionskod 1CC Auto Start Stop Funktion 1CD Brake Energy Regeneration 3AC Dragkrok infällbar 441 Rökarpaket 470 Isofixfästen 493 Förvaringspaket 5DC Fällbara huvudstöd bak 676 HiFi Högtalarsystem 761 Individual Tonade Rutor 8TG AG kod Utrustning, eftermonterad ST1 Startpaket 1 500 Ska bli trevligt att köra BMW igen. :o) |
|
|
Vad är ST1 Startpaket? /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
| Bagagerumsmatta till touring, kommer inte ihåg om de var något mer tyvärr. | |
| UD, vilken rabattprocent fick du på bilen? | |
|
Det är en tjänstebil så det är något business avtal. 11% på bilpriset och inget på utrustningen, tror jag att det är räknat (har varit några turer med justering av inbytespris mm). Bilen ska leasas och jag fick ett förslag baserat på 3,95% ränta från BMW (finans). Sen senast vet jag att det finns lite prutmån och jag bad således banken titta på finansieringen, efter lite förhandlande kontrade banken med 3,45% ränta. Detta presenterades för BMW som svarade med 3,2 %. Det finns lite andra fördelar med finansiering via BMW då man få rabatterad försäkring första tiden och inga problem med för tidig inlösning (brukar väl vara tvärtom som är ett problem ;-) /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
|
Säljaren sa också att det finns en prejudicerande dom på att man kan räkna bort 10% på utrustningen när förmånsvärdet ska beräknas. /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
| Hade varit intressant med lite mer information om de prejudicerande fallet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.