|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Skrev till dig tidigare ang. mitt däckbyte på min E46. Bytte som sagt till Kumho KU39 fram resp. bak. Det är faktiskt en väldigt stor skillnad! Däcken är rätt "raka" i sin mönstring och bilen känns mycket trevligare att köra. Hade som sagt 18´Potenza RFT innan, vilket var bedrövligt på min bil! (Som sagt dessutom med fel ET) Har sedan däckbytet i torsdags kört ca 55 mil. Bytte nu senast ifrån Continental och de kändes spåriga. Givetvis är jag medveten om att mina 255 resp 225 är mer spårbenägna än 205 vinterdäcken (16´), men skillnaden är inte jättestor. Helt klart väldigt nöjd med mitt däckval, även om jag helst hade sett tester på dem först. (Helt ny modell) Priset landade på ca 7300kr med montering och balansering, vilket kanske var något i högsta laget. Kände dock att däcken var prioritet 1, priset prio 2. Lycka till med din bil! Mvh/Peter |
|
|
Ja det är märkligt att det skall skilja så mycket mellan två "bra" däck i de prisklasserna. Lite som ett lotteri. Har reklamerat däck efter 10-15 mil men lite surt från däckhandlare. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| På min 320iM-01 hade jag 17´ original med 225 fram o 245 bak, Conti Sport Contact 2 (ej RFT) spårade som f*n, har hört att det beror på bl a olika bredd fram/bak. Mvh | |
|
Jag har nu kollat bussningarna och jag, känner inga glapp. Vidare har jag nu ökat lufttrycket till det rekomenderade trycket för "fulllastad" och då är det nästan acceptabel väghållning... Så kvar är väl bara hjulinställning och hjälper inte det så får man lätta på lädret och köpa sig nya däck helt sonika... |
|
|
Jag bytte till helt nya fälgar o däck, onsdag förra veckan. Fälgarna är BMW original 135 M 18" 8 fram och 8,5 bak. Däcken är Michelin Pilot Sport......225-40-18 fram....255-35-18 bak. Har kört ca 75 mil med husvagn och 50 mil utan vagn nu i påsk.....bilen har gått klockrent...ingen som helst spårning. Var lite rädd för att den skulle börja spåra.....min 540 spårade med liknande (135) fälgar (kopior) med ett par halvslitna pirelli på. Stone |
|
|
Halloj! Däcken kan nog göra rätt mycket faktiskt! Trist att läsa om reklamation av däck som inte var "självklar". Ibland är det ju faktiskt även en känsla man reklamerar även om det inte föreligger ett fysiskt fel på produkten! Har en bekant som kör Saab som även reklamerade på en däckfirma utanför Malmö, men det gick smärtfritt så vitt jag förstod det. Det skapar ju verkligen ett mervärde och förtroende hos kunderna! Hoppas ni finner rätt i däckjungeln!;) Själv har jag fått in en fågel i höger hjulhus fram, den kvittrar när jag svänger höger i 50 km/h.....*sk.t* Må väl! Hejs! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.