AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.542

Varning, biltema länkarm till E34

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ni känner säkert till det, men tänkte varna de som inte vet. Köpte ett Casterstag till sopbilen, E34:an, för någon månad sen på biltema.

Bytte, åkte max. 1000km, och nu när jag bytte dämpare såg att damasken till spindelleden var sprucken runt om. Åldrad helt enkelt.

Tur att jag hade passande silikondamask hemma... Köp inte deras skit med "svartgummidamask" är mitt tips. Ibland har de genomskinligt silikondamask, det håller bättre.

Ofcourse, bäst att låta bli biltema, men den Touringen förtjänar inte mycket mer. Italiensk "nödbil":)

/Z
Intressant, det jag hört talas om att hålla har haft just "genomskinlig" damask, den svarta är väl billigare antar jag.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
aha, där ser man. Trodde att man fick svart / genomskinligt helt slumpmässigt. Trodde inte att det hade med priset att göra.
Du som kund märker inget på priset, kostar den 499 så är det alltid 499 kr ut till kund oavsett om de köper in den för 150 kr under 1 år och 120 kr ett annat.
Visa användare
ProPro-medlem
13.409
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Gummi som åldras och spricker på 1 månad / 100 mil låter ganska osannolikt. Låter mer som ett tillverkningsfel. Var uppkom sprickorna? Runtom hela damasken, där uppe eller därnere?

Jag antar Biltema tog emot det utan problem när du lämnade tillbaka det? Fick du reda på mer info om det var några andra som haft likadant problem?

Har du några bra bilder på den skadade damasken? Det var inte så att damansken "lossnat" i någon kant istället för att ha spruckit?
Det är bra dra en reklamation till biltema, det är säker intresserade av att veta detta.
Jag upptäckte samma sak fast jag har en E39. Är max 3 månader gammla, och båda har spruckit i runt om. Jag pallade inte åka tillbaka till Biltema utan åkt och köpte orginal. Kostar inte mycket mer. Aldrig mer Feltemas skit i fram vagnen.
och du har vita damasker?
Nej, svarta.
Upplevde du glapp?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.