|
|
|
|---|---|
|
Efter byte av handbromsbackar på en 320 e36 ligger handbromsen på en del. Vajern har släppts helt inne i bilen och justerhjulet mellan bromsbackarna (som justeras genom ett av hjulbultshålen) är helt nerskruvad. De ligger på så mycket att bromsskivan precis går att dra runt för hand med lite god vilja. Är detta något som kan uppkomma vid byte av bromsbackar och slits in så fort bilen körs? Om inte, vad kan man göra åt detta utöver vad jag redan gjort? Mvh Daniel | |
|
När jag bytte på min så fick jag ta lös igen och smörja upp expanderlåset . Den var så trög att jag fick bända upp den, efter massa juckande å bändande så vart den som ny. Länkar till den Nr 2 på bilden :Länk |
|
|
Jo just ja ! Jag köpte mina från ge-motor ett helt kitt med skivor och klossar ja allt till bromsarna runt om bilen. Fick ta med smärgel-duk på mina hand broms backar för det var som för mycket belägg på dom och slipa ner dom lite . Men ditt problem sitter nog i expanderlåset |
|
|
Tack för svar Atnic Ja, jag märkte när jag hade isär det att den inte rörde sig lika mycket som den borde i förhållande till vajerns rörelse. Sprayade lite rostlösning och tyckte det blev bättre, så tänkte inte mer på det.. Men det blev förmodligen inte bra nog då. Tack för hjälpen! Mvh |
|
|
De va så lite . Rengör den noga ,den ska löpa ganska lätt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.