AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.353

Hur fungerar det med ESS-tuning vid beställning?

AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Tjena, jo jag funderar på att skaffa deras TS1 kitt till en 330Ci. Det jag undrar är om någon här har beställt något av deras kitt, och monterat själv?
Det jag är fundersam om är hur det fungerar med mappningen utav programvaran, om man kan skicka iväg boxen bara, eller om man måste komma med hela bilen för en grundligare genomgång av den eller så...?

Anledningen till varför jag frågar här, är för att jag inte på något sätt kunnat få tag i en mailadress till dom, och att ringa går för mig inte vid dagtid.

Det måste väl finnas någon här som har den erfarenheten iaf tycker jag :)

Mvh

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Från hemsidan:

E-Mail:
Sales : sales@esstuning.com
Technical Support : support@esstuning.com
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Jag monterade en ESS-kompressor, eller rättare sagt - fick det gjort på Turbocenter i Sthlm.

De mappade min bil individuellt, alltså inte med någon medföljande färdig programvara från ESS. Det blir lite mer skräddarsytt på så vis, o möjligen ett snäpp bättre optimerat för just den bil som ska konverteras.
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
joxgbg: Jo de kontaktinfon hittade jag med, men vad jag förstår så är det inte en kontakt med ess i norge, vilket jag var ute efter.

330-mike: Vad kostade det att mappa din bil på turbocenter ? Och vilket steg har du ? Ts1 ? nöjd med effekt och bränsleförbrukning ?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Cobra:

Vart skulle mailadressen annars gå till?

Webadressen esstuning.no går till webplatsen esstuning.com

Däremot så är de inte så pigga på att svara på email... Vad har du för jobb som gör att du inte kan ringa på dagtid?

Mvh /Robban
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Jag vet inte vad för "steg" det kallas, men den Vortech-kompressorn gav strax över 100 hk i motorn.

Montering, mappning, och bänkning före o efter landade på ca 11.000 SEK
Effekten är bra, och bränsleförbrukningen har ökat.
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
330-mike: Okej tack då vet jag!

rob_t_j72: Okej, då är det nå jag fått om bakfoten... Får prova dra iväg ett mail och se om jag får nå svar.
Jag jobbar i Lkab´s gruva i malmberget, därav halvkrasslig teckning under dagtid.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.