|
|
|
|---|---|
|
Glapp i instrumentbelysningen (Som ju justeras med samma reglage man har till att sätta på halvljuset), så jag satt o tittade lite på reglaget...men måsta man slita ut instrumenthuset för att få loss det? Är ju inget vred, utan det är ju en knapp man drar ut! Känns lite som en 70-talskonstruktion för folk som kör bil m boxhandskar :-) Jesper Hammarstrand | |
| Vet inte riktigt hur du bör göra. Men jag TROR att det smidigaste hade varit att plocka ut instrumenthuset. Dock inte 100% säker. Vad för bil har du? E36? | |
|
Japp, en e36 Compact, så den har ju inte samma reglage som den vanliga e36´an. Såg dock att man kunde bända bort ett litet "lock" framför den, så kom man åt en skruv, men lossnade inte för det. Så långt har jag kommit nu i alla fall :-) |
|
| Du måste ur med instrumenthuset för att få loss reglaget! | |
| Jaha, det var en Compact! Ja då får du nog ta ut instrumenthuset, finns ingen större idé att bara av det lilla locket du pratar om meka därigenom. Det krävs millimetersmala fingrar i så fall. Så satsa på att ta ut instrumenthuset. Vet du inte hur man gör följ "gör-det-själv"-guiden eller så sök på forumet, jag skrev en förklaring för hur man ska göra för inte många dagar sen, lycka till! | |
|
Tackar! Först fixa en tenta, sen riva lite i pärlan :-) Trevligt forum det här verkar vara förresten! Jesper Hammarstrand |
|
|
Fixat! Måste erkänna att jag gillar gamla hederliga konstruktioner av saker o ting, i alla fall när man ska laga dem! Brytaren/reostaten var av gammal hederlig modell m fjädrar o bleck. Gick att plocka isär, o se där, fjädern i potientiometern var av, lätt fixat...för sådana som jag, som gillar småpill :-D Jaja, elektronik må vara tillförlitligare och billigare att tillverka...men NÄR det går sönder, så är det smidigare för en glad amatör som jag :-) Som vanligt hade jag ingen kamera tillgänglig när jag skruvade....:-( Jesper Hammarstrand |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.