AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.357

E39 var hitta billiga avbländbara backspegelglas till min bil?

go
144
gogi
525dx M -08 LCI
1. Någon som vet var man kan köpa billiga avbländbara spegelglas till E39?Det e högeryttre som fått in fukt av nått slag så den börjat vitna i överkanten. BMW vågar man välinte ringa om man inte vill få hjärtinfarkt? ;-)

2. Hur plockar om av dem utan att ta sönder dem? E det bara till att dra så som vanliga spegelglas som inte e avbländbara för dem går av lätt utan större bekymer vet jag.
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
BMW 3200 kr st... prova Ebay Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
De är en liten pigg/låsning att peta åt sidan och sedan lossar hela glaset med ram. Tar bara 5 minuter att skifta. (har för mig den sitter i underkanten på förarsidan iallafall, mellan ramen på speglen och skyddskåpan.)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
go
144
gogi
525dx M -08 LCI
Ok thanx guys! Ska kolla ebay
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Skulle byta glas idag så jag tog hjälp av Hassos inlägg ovan. Det sitter mycket riktigt en spärr under glaset. På ena sidan gick det bra men på vänster strular det. Verkar som att själva plattan där bakom sitter lös, ser nätt & jämnt piggen & den rör sig lätt åt alla möjliga håll när jag knuffar den med mejsel men glaset släpper inte! Nå´n som har tips....inte för jag förstår hur jag skulle kunna få bort glaset utan att ha sönder fäst-anordningen bakom, men ändå....
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Sök annars på bildelsbasen.se alt. laga.se

- Bayerische Motoren Werke AG -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.