AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.753

Stulna 19" BBS CH Black Edition

Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Jag blev lagom glad igår när jag upptäckte att min Z4 var upphissad på plastbackar i garaget och fälgarna var borta. Stölden skedde i Lund i mitt garage som sagt, förmodligen på natten till fredagen. Det skedde med säkerhet mellan 23.30 på torsdagskvällen och 17.50 på fredagseftermiddagen. Givetvis är bilen helförsäkrad och polisanmälan har gjorts men jag tar gärna emot tips om någon har sett något. Bilen ställdes på i måndags efter att ha stått i låst garage över vintern så jag fick ha den i fred i hela 4 dagar.

På bilen satt 19" BBS CH Black Edition 19x9.5 bak och 19x8.5 fram. På fälgarna satt Dunlop SP Sport MAXX i dimensionerna 255x30 bak och 235x35 fram. Fälgarna är i absolut nyskick utan vare sig repor eller kantstötningar. Färgen är mattsvart med kromad kant. Jag hade dubbla låsbultar på varje fälg.

Om någon har sett något eller får syn på en annons på fälgarna (jag har kollat Blocket) så hör gärna av er.

Det finns en hel del bilder på fälgarna här:

Länk

mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Shit vad trist :(
Så dubbla låsbultar på varje fälg, hjälpte inte heller!
Det värsta är väll att dom kan ha lämnat Sverige ochså.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
För dj_vligt! Vad för sorts låsbultar hade du?
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Sånt gillar vi inte att höra här på forumet, vi ska ta de djä.......na./ aske
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Tack för era svar. Jag hade två olika uppsättningar låsbultar köpta på Theanders (BMW) i Lund, vet inte vilka nummer de hade men de hade såklart olika nycklar.

mv70: Ja de är förmodligen inte kvar i Sverige ens. Nu får man hoppas att det inte strular sig med försäkringsbolaget. Aerodynamik-kjolarna på varje sida blev också repade och skadade av plastbackarna och domkraften de använt, trist.
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
F-n vad trist,

Annars lät det ju som en bra säkring med dubbla låsbultar. Undrar hur de fixade dem?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Låsbultar hindrar ju inte stöld men kan väl försvåra och fördröja deras arbete men kan dom jobba utan tidsnöd så fixar dom garanterat dubbla lås...tyvärr.

Passive: du skriver "i mitt garage"...var det ett flerbilsgarage eller ditt eget privata?

___
//Ulf
Man blir lika förbannad varje gång. Jag skall hålla utkik då jag hänger på Blocket och Ebay i stort sätt varje dag. Bly ska de ha!

BMW CS #1812

Visa användare
233
Magirus
Z3 2,8 -97
Finns speciella hylsor för det där som man slår på och som är gängade åt fel håll invändigt. Sen en slående muttermaskin och vips är det klart. Det tar inte mycket längre tid än att ta bort en vanlig bult.....

Har använt dom då och då när bilägaren lyckats tappa bort låshylsan och ska byta till vinter eller sommardäck!

///Magnus
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Fälgarna dök aldrig upp som väntat. Däremot blev mina 19" M3 CSL stulna ifrån bilen några dagar efter att de monterades, lyckligtvis utan skada på bilen den här gången.

Jag fick en ny uppsättning 19" BBS Black Edition monterade igår, bilen står nu i ett annat låst garage.

Nu ska bilen dessvärre säljas (finns på Powerbörsen), det funkar tydligen inte att ha en sådan bil där jag bor. :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.