AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.664

påkörd, vad händer nu?

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Jag frågade på BMW i Helsingborg och killen som satt vid reservdelsdatorn svarade att jag kan få min bakre kjoll till min 750 levererad lackad från BMW i rätt kulör. Jag funderar dock på att fixa den befintliga kjollen billigare eftersom det är en minimal spricka som knappt syns så det går nog att rädda.

BMW 4 Life
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det handlar om en spricka i plasten på en bil, inte jordens undergång. Tagga ner.

Om billackaren gör ett skapligt jobb tror jag det blir lika bra som om du kunde fått delen lackad från bmw direkt. Sannolikheten att bmw skulle lackat den ny aktuella reservdelen med samma batch färg som din bil och sedan lagrat den aktuell delen i 3 år så den påverkats av solljus och tvätt på precis samma sätt som din bil för att uppnå perfekt matchning känns rätt så långsökt.

Hoppas det reder ut sig och du slipper för mycket tid på verkstaden.

//Magnus

Roffa1
Tyvärr, så är nog en lagad/svetsad spoliler i lite sämre skick, efter ett tag så sjunker den spacklade ytan varvid det plötsligt uppstår en viss nivåskillnad i lackytan. (brukar ta 1-2 mån) Om någon likaså råkar trycka till på exakt rätt ställe så spricker det spacklade området.

Det är likaså svårare att lackera en svetsad/spacklad spoiler, då lagningen (spacklet) avger gaser i form av lackbubblor.

Om du inte har försäkringen hos if, så tycker jag du ska försöka övertala FB att istället ge dig en hel spoiler.
Bumpar en gammal tråd med lite info för de som är intresserade.

Kalle H´s plåt gjorde ett kanonjobb på fronten och baken på bilen, hade en tidigare parkeringsskada där också.

Så nu är den tipptopp igen.
Upptäckte att mina nerver inte pallade att ha den stå på gatan så jag fixade en garageplats också, gick faktiskt mkt lätt att få tag i en bra sådan fort.

Är det någon som behöver garage i centrala Norrköping för en bil så skicka ett PM så skickar jag över kontaktinfo till bolaget som hyr ut platserna(625sek/månad).
Ps, jag fick en ny front så det lagade inte den gamla.
Och argumentet "Det handlar om en spricka i plasten på en bil, inte jordens undergång. Tagga ner." köper jag inte riktigt.

Som bekant är bilen inte gratis, det har tagit en del tid att spara undan pengarna för att köpa den. Så det var lite svårt att tagga ned efter att någon körde in i den efter enbart 24h.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
syrran backade på en stolpe en gång. de har nästan vem som helst gjort i den situationen.
de väsentliga jag vill få ut är att spoilern bak sprack i form av ett upp och ner vänt y i höger hörn. och sticker upp lite. efter några tvättar och en halv vinter börjar man se att lacken släpper lite och efter nästa vinter kommer det förmodligen se förj*vligt ut...
om man då har en välvårdad och fin bil kanske man inte vill få de lagat då det är väldigt svårt att få det bra igen.
man kan få den nya spoilern att bli väldigt lik och kanske inte synas på bilen igen om det är duktigt folk som gör jobbet.
vår a-klass Mercedes har ny framspoiler och ingen anar att den är bytt. 2 år nu.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.