|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaha, köpte bilen på torsdagen klockan 12, idag(fredag) behagar en person backa på bilen med sin bil inc dragkrok RAKT in i fronten. Summan av det hela är att fronten(plasten ej in i huv eller plåt) under lycktorna på vänster sida är mer eller mindre helt demolerat. Allt är löst med försäkringsbolaget. Nu till mig fråga. Fronten/spoilern(eller vad det nu heter) måste bytas, kommer delen färdig lackad från fabrik eller kommer den lackas på plats av verkstaden? Om den lackas av verkstaden så tar jag mer än gärna tips på en bra lackverkstad. EN!! dag fick man ha bilen ifred.... | |
|
Ps la upp en bild på skadan som profilbild. Rätta mig om jag har fel, men inte kan de väl ens tänka på att laga en sådan skada utan de byter ut fronten. |
|
|
Edit funktion saknas tydligen på den här sidan. Men tips på en bra lackverkstad i Norrköping uppskattas om delen kommer olackad från fabrik. |
|
|
Den kommer olackad. Snacka om maximal otur att få bilen skadad efter ett dygn! |
|
|
Man kan väl säga att de första 2 dagarna av ägandet har varit som en sinuskurva, rejält i botten dag 2. Det tar liksom bort hela glädjen med en "ny" bil, att lägga några veckor/kronor extra på en välskött bil känns rätt bortkastat just nu. Attans att den kommer olackad, men man får väl vara extra pedant när man granskar jobbet. Någon som vet något om Kalle H´s bilplåt, det är tydligen dom som BMW i Norrköping anlitar för plåt/lack osv Länk |
|
|
kalleH`s är duktiga det vet jag! Lackjobben lämnar dom till olika lackerare det vet jag också!Beroende vilka som har tid. Prova Norrköpings bil&husvagnslackering långt nere på Norra Promenaden Mycket duktiga! Problemet är att dom alltid har fullt! Lycka till!! Klabbarparn |
|
| ja fick ungefär samma skada på en e39 en gång, Och de var åkte bilen direkt till lackeraren, Och efter att ringt o frågat lackeraren så har bmw inte byt fronten utan den blivit lagad, Tror att den kommer lagas med, Men sen blir de svårt och få färgen passa, | |
| Fick en likanade skada på min bakrestötfångare på en 320i sedan. Den kommer med största sannolikhet att lagas, dvs du får ingen ny del. | |
|
För mig är det inget alternativ att laga fronten, den ska bytas. Jag vill inte ha något defekt skräp i bilen, som är defekt pga ngn person inte kan titta bakåt när han backar. Men tack för infon, blir att ta ett samtal med företaget innan så att den verkligen blir bytt. |
|
|
Alltså, otroligt att det får gå till så. Hur blev resultatet på era bilar då? |
|
| Det var bra gjort på min safirsvarta 320i. Försäkringsbolaget vill att de ska bli så billigt som möjligt, därav en lagning av din gamla front istället för en ny som säkert kostar FÖR mycket. | |
|
Tjena, Trist att få en skada direkt! :( Vi blev påbackade med en liknande skada till följd på vår förra bil, en titansilvrig E46. Lite mindre skada än du har fått men en del sprucken plast på stötfångaren. Den lagade dom och lackade om. Det syntes inte ett spår av att stötfångaren var lagad, det kan jag säga. Väldigt bra resultat. Någon liten nyansskillnad i lacken var det kanske, men det var inget jag såg på bilen. Har dock sett några kort på bilen i efterhand och där ser man att det är lite skillnad. Mvh Wiberg |
|
|
Tja...när jag blev påkörd bakifrån passade det mig bra för det var en irriterande repa på bakre stötfångaren. Lackjobbet blev perfekt(BMW Göteborg). Du kansle skall se det som en bonus att få ny fin front utan stenskott:) Surf Or Die!!! |
|
|
Jo, men jag ser inget med detta som en bonus. Jag ser mest att det gick enbart 24h med en ny bil som jag la ned en hel del jobb på att hitta(för att inte tala om om pengar). Men om ett par dar kanske den största ilska lägger sig. Kunde inte smäda herren allt för mycket eller då det är en f.d kollega och vi är medlemmar i samma förening. Men jag fick bita mig bra hårt i tungan. Herrejävlar så störande, tar som sagt bort all glädje med en "ny" bil. Men om jag ska skriva något som inte är gnäll så kan jag säga att herrejösses vilken körglädje. Tyckte min f.d Volvo gick bra och var skön att köra men det märks att märkena inte spelar i samma division. Tur att jag inte valde S80´n som jag tittade på. |
|
| Danne skittråkigt det som hänt men shit happends. Är jobbet gjort seriöst så blir det lika bra som nytt. | |
|
Var på verkstanden 07,00 idag(hängde på låset) och dom kommer byta fronten. För info så är det mer personer än jag som har otur, träffade en trevlig herre med en svart 5-serie kombi medans vi väntade på att de skulle öppna. Han blev utsatt för inbrott i bilen där dom snodde airbagen och ratten. 2 månader hade bilen blivit stående innan delar/allt var färdigt. Surt.... Fronten skulle beställas idag och när den väl kommit så blir jag utan bil i 5 dagar, vilket man kan leva med. Nu är det bara ångest för att lackningen av fronten ska bli bra, sedan kanske sinuskurvan åter vänder uppåt. |
|
| Det kommer säkert bli skitbra! Kul att du annars stornjuter av bilen, samt att du får en ny front så du slipper lämna in hela bilen. Nu är det bara att invänta monteringen. | |
|
Jepp! Lycka till, tänkte förresten själv byta till likadan kärra nästa år när jag haft min 2 år... Surf Or Die!!! |
|
|
Fan va trist, jag hade nog blivit helt galen och antagligen misshandlat personen, knäckt hans körkort och åkt in i finkan... lol Men allvarligt talat. På en så pass ny och aktuell bilmodel erbjuder väl BMW färdiglackerad plast. Jag har fått en minimal "parkeringsspricka" i min bakre orginalkjol på E38:an förra året. När jag var hos BMW och frågade fick jag följande svar. Olackerad: ca 7000 kr, lackad 14000 kr... Eftersom de hade båda alternativen i beställningslistan till min gamla bil och det var så sjukt dyrt antar jag att den kommer färdiglackad från BMW ? Dvs helt perfekt färgnyans. Försäkringsbolaget kanske inte vill göra så eftersom en lackering kostar ju mindre än tusenlappen för en så liten del men om bilen är extremt fin så kanske det är värt det om det blir helt perfekt ? BMW 4 Life |
|
|
När jag pratade med verkstaden så frågade jag, och dom sa att den kommer olackad. Personligen skulle jag föredra om den kom lackad direkt från fabrik. Den 12 april ska den in, nu är det spänd förväntan. Misshandel var/är inget alternativ även om blodtrycket var maxat då det är en f.d kollega och jag arbetar på en myndighet där ett straffregister inte direkt är ett plus om man säger så. Jag har aldrig startat/varit orsak till ett handgemäng och jag föredrar att hålla det på den nivån =) |
|
|
Samma här, jag skrev det där med "glimten i ögat" hade antagligen inte gjort så heller då jag är ostraffad... Vad gäller skärmen så tycker jag du borde fråga rakt ut om BMW erbjuder lackade skärmar om du inte redan gjort det. Att den kommer olackad tolkar jag som ett svar på om du frågade om den kommer lackad. Nästan alla väljer olackad antagligen eftersom det kostar hälften...jag kan ha fel men fråga skadar aldrig. :-) BMW 4 Life |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.