|
|
|
|---|---|
Johnny Sundström |
Jag har under en tid letat en E38 och tittat på beståndet i Sverige. Jag har även tittat på beståndet i Tyskland och har till min förvåning upptäckt att priserna i de båda länderna ligger ganska lika om man lägger till importkostnaderna. Vad beror detta på, är alla svenska bilar manipulerade?, sämre skick eller något annat. Har ni andra tips och ideer gällande E38:or är jag tacksam. |
|
för ett ärligt objekt skiljer priserna, men du har helt rätt i all de ligger nära varann. Som tidigare nämts i olika inlägg så är det väl utbudet som lockar. Var noga med historik. dessa vagna fixar BMW rätt lätt historik/miltal på. Men det är en förbannat snygg bil! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Enkelt, direktimporten har varit så stor att priseran utjämnats. Dessutom är andrahandsvärdet på lyxbilar i Tyskland katastrofalt beroende på en kombination av höga ägarkostnader och snabbt sjunkande statusvärde. Visst finns det många lik på marknaden men det går inte generellt att säga att en direktimporterad vagn är sämre än en svensksåld. Se Teknikens Världs begtest av E38 tidigare i våras. My Bimmer is my mistress |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.